نیوز سیتی!
15 آبان 1402 - 23:22

سومین تماس تلفنی امیرعبداللهیان با همتای مصری و آمادگی ارسال کمک‌ انساندوستانه به غزه

وزیر امور خارجه در سومین تماس تلفنی با همتای مصری از ابتدای تحولات جاری در فلسطین، بار دیگر آمادگی هلال احمر ایران برای ارسال کمک‌های انساندوستانه به غزه از طریق مصر را اعلام کرد.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان امشب (دوشنبه) ۱۵ آبان ماه و برای سومین بار ظرف یک ماه اخیر با «سامح الشکری» همتای مصری درباره اوضاع غزه و فلسطین تلفنی گفت‌وگو کرد. 

دومین تماس تلفنی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مصر (یکشنبه) ۳۰ مهر ماه انجام شده بود.

امیرعبداللهیان در این تماس تلفنی با اشاره به جایگاه ایران و مصر به عنوان دو کشور مهم اسلامی، تداوم رایزنی‌ها بین دو کشور درباره راه‌های پایان بخشیدن به بحران جاری در فلسطین و حملات وحشیانه رژیم اسرائیل علیه غیرنظامیان غزه و کرانه باختری را مهم خواند.

وی همچنین اهمیت نشست آتی سران کشورهای اسلامی در ریاض را یادآور شد و درباره تداوم مشورت‌های مشترک ایران و مصر اعلام آمادگی کرد.

قرار است نشست فوق العاده سران کشورهای اسلامی هفته آینده به منظور بررسی تحولات فلسطین در ریاض برگزار شود. آیت‌الله رئیسی نیز در این نشست شرکت خواهد کرد و امیرعبداللهیان امروز با همتای عربستانی خود در این خصوص تلفنی گفت‌وگو کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران که در دو تماس تلفنی قبلی آمادگی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران یرای ارسال  کمک‌های بشردوستانه به غزه از طریق مصر را اعلام کرده بود در تماس تلفنی امشب نیز این آمادگی را مجددا اعلام کرد. 

سامح الشکری وزیر امور خارجه مصر نیز در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن تشریح اقدامات این کشور برای رساندن کمک‌های بشردوستانه بین‌المللی به ساکنان غزه، از مواضع و تلاش‌های کشورهای عربی و اسلامی و جمهوری اسلامی ایران در این زمینه تشکر و قدردانی کرد.

وزیر امور خارجه مصر همچنین بر تداوم رایزنی دوجانبه و چندجانبه برای کمک به توقف جنگ و برقراری آتش بس در غزه و ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم غزه تأکید کرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1563880

مهمترین اخبار ایران و جهان: