نیوز سیتی!
03 آبان 1402 - 19:13

بهسازی و آسفالت ۲۷۰ کیلومتر راه روستایی در کردستان طی دو سال اخیر

استاندار کردستان گفت: در طول 2 سال گذشته بیش از 270 کیلومتر راه روستایی در استان آسفالت و بهسازی شده که عملکرد در این حوزه نسبت به دولت‌های گذشته قابل توجه و بی‌نظیر بوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا عصر امروز در جلسه شورای اداری و مراسم معرفی دستگاه‌های اجرایی برتر کردستان در طرح شهید رجایی که با حضور دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت در سالن پیامبر اعظم استانداری برگزار شد، اظهار کرد: رویکرد مردمی‌سازی در دولت سیزدهم برای کسانی که خادم مردم هستند بسیار افتخارآمیز است.

وی تصریح کرد: نقطه قابل توجه و متمایز این دولت نسبت به دولت‌های دیگر این است که برای شعارهایی که مطرح کرده‌اند ساز و کار و ساختار تعریف کرده است.

استاندار کردستان افزود: امروز در حوزه مردمی‌سازی متولیان امر به صورت شبانه‌روز در تلاش و کار جهادی هستند و این نشان از اهتمام دولت به تحقق شعارهایی است که عنوان کرده و انتظار داریم که همه مسوولان دستگاه‌های اجرایی موضوع مردمی‌سازی دولت را برنامه‌ای در حاشیه نبینند.

زارعی‌کوشا اضافه کرد: دولت با راهبرد مردمی‌سازی دنبال ارتقای مشارکت مردم و افزایش اعتماد بیشتر به مردم به عنوان یکی از مولفه‌های موفقیت در عرصه‌های مختلف است.

وی افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی به مردمی‌سازی دولت یک نگاه ویژه داشته باشند و به عنوان یکی از اصلی‌ترین وظایف به آن نگاه کنند.

استاندار کردستان با بیان اینکه اکثر دستگاه‌ها در استان با جدیت کار و تلاش می‌کنند، گفت: نتایج و خروجی که در استان در حوزه‌های مختلف شاهد هستیم بیانگر تلاش دستگاه‌ها است لذا انتظار داریم که دستگاه‌ها روی مستندسازی اقدامات حرکت جدی‌تری داشته باشند.

وی اضافه کرد: امیدواریم با تلاش جهادی بهره‌وری در استان در بین دستگاه‌های اجرایی بیش از این باشد که الان شاهد هستیم.

زارعی‌کوشا خاطرنشان کرد: در استان کردستان علاوه بر پروژه‌های نیمه‌تمام و وعده‌هایی که خیلی از آنها محقق نشده گره‌های مزمن هم داریم که نیازمند وقت و انرژی بیشتر است.

وی با بیان اینکه یکی از این گره‌ها زمین‌های مسکن بیش از 2 هزار خانواده در شهرک وحدت بود گفت: این مسئله از دولت خاتمی شروع شده بود و با وجود روی کار آمدن چندین دولت این مشکل همچنان برقرار بود و با ورود همه بخش‌ها و 16ماه تلاش این مشکل در این دولت مرتفع شد.

استاندار کردستان افزود: از همین تریبون قول می‌دهیم که مشکل اراضی هفت آسیاب که مربوط به یک هزار و 200 خانواده است را با تدابیری که خواهیم اندیشید حل خواهیم کرد.

استاندار کردستان گفت: در طول 2 سال گذشته بیش از 270 کیلومتر راه روستایی در استان آسفالت و بهسازی شده که عملکرد در این حوزه نسبت به دولت‌های گذشته قابل توجه و بی‌نظیر بوده است.

وی مصوبات سفر اول رئیس جمهور به کردستان را حدود 9 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: تا الان 14 هزار و 100 میلیارد تومان برای مصوبات دور دوم سفر توافق کرده‌ایم و هنوز امیدواریم ظرف این یک هفته تا ورود رئیس جمهور این میزان را افزایش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: بازارچه سیف سقز به دستور رئیس جمهور و همزمان با سفر وی به کردستان بازگشایی خواهد شد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۲

منبع: فارس
شناسه خبر: 1550580

مهمترین اخبار ایران و جهان: