نیوز سیتی!
03 آبان 1402 - 11:42

آبرسانی به ۲ هزار مسکن اقدام ملی در زنجان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: خط برگشت مخزن ۴ شرقی به زون ۴ طرح آبرسانی شهر زنجان برای آبرسانی به بخشی از مساکن اقدام ملی در شرق زنجان اجرا و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علیرضا جزء‌قاسمی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ضمن آبرسانی به بیش از ۲ هزار واحد مسکونی از مساکن اقدام ملی واقع در کوی زنجان، بخشی از شهرک‌های شمال شرقی زنجان نیز از آبرسانی پایدار برخوردار شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان افزود: این خط انتقال به طول ۸ کیلومتر و با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال در مدار بهره‌برداری قرار گرفت.

وی تصریح کرد: مخزن ۵ شرقی زنجان هم برای تاب‌آوری بیشتر و تأمین آب آشامیدنی بخش شرق و شمال شرقی شهر زنجان با ظرفیت ۱۵ هزار مترمکعب به همراه ۸ کیلومتر خط انتقال، یک باب ایستگاه پمپاژ با ظرفیت ۲۵۰ لیتر بر ثانیه، با اعتباری بالغ بر ۲ هزار میلیارد ریال در دست اجراست.

جزء‌قاسمی بیان کرد: احداث مخزن ۱۵ هزار متر مکعمترمکعبی زنجان در حال حاضر ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تلاش می‌شود این طرح در سریع‌ترین زمان ممکن به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: این طرح جزئی از طرح ملی آبرسانی زنجان است که با تکمیل آن، گامی دیگر به سمت توسعه‌یافتگی تأسیسات ذخیره و توزیع آب آشامیدنی در زنجان برداشته می‌شود.

وی بیان کرد: در ارائه خدمات جمع‌آوری فاضلاب به مساکن اقدام ملی نیز تاکنون انشعاب فاضلاب یک هزار و ۱۴۴ واحد مسکونی نصب شده است.

جزء‌قاسمی گفت: عمده شهرک‌های مسکونی احداث شده در قالب این طرح در شهر زنجان را شهرک‌های کوی زنگان و کوی زیتون معرفی کرد که بیش از ۱۳ هزار واحد مسکونی را شامل می‌شود.
پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1549880

مهمترین اخبار ایران و جهان: