نیوز سیتی!
03 آبان 1402 - 20:21

واردات سالانه ۵۰۰ هزار تن برنج از پاکستان

نائب رئیس اول اتاق مشترک بازرگانی ایران و پاکستان با اشاره به اینکه سالانه ۵۰۰ هزار تن برنج از پاکستان به کشور وارد می‌شود، گفت: تا کنون چند نمایشگاه معرفی ظرفیت‌های تجاری ایران در پاکستان برگزار شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، امان‌الله شهنوازی در همایش معرفی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های کشور پاکستان در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ۸۰ درصد صادرات ایران به پاکستان از گمرکات استان سیستان و بلوچستان انجام می‌شود، گفت: سهم استان از این میزان صادرات حدود سه درصد است.

نائب رئیس اول اتاق مشترک بازرگانی ایران و پاکستان با بیان اینکه صادرات به کشور پاکستان به چند روش انجام می‌شود، ادامه داد: به‌علت تحریم‌ها بازگشت ارز تا حدودی دشوار شده است و بخشی از صادرات به پاکستان نیز به‌ صورت کوله‌بری انجام می‌شود اما باید توجه داشته باشیم پاکستان کشوری مصرفی است و نیاز خود را از طریق واردات تامین می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه استاندارد یک مقوله حاکمیتی است، افزود: در صادرات محصول ملزم هستیم استاندارد را به صورت کامل رعایت کنیم.

شهنوازی با اشاره به اینکه سالانه ۵۰۰ هزار تن برنج از کشور پاکستان به ایران وارد می‌شود، خاطرنشان کرد: تا کنون چند نمایشگاه معرفی ظرفیت‌های تجاری ایران در پاکستان برگزار شده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1550636

مهمترین اخبار ایران و جهان: