نیوز سیتی!
30 آبان 1402 - 08:09

فعالیت ۱۶۰ صندوق قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی در خدابنده

مسئول قرارگاه اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی سپاه ناحیه خدابنده از فعالیت ۱۶۰ صندوق قرض‌الحسنه اشتغالزایی در این شهرستان خبر داد و گفت: میزان گردش حساب صندوق‌ها در سال گذشته بیش از ۳ میلیارد تومان بوده است.

بیت‌الله اسماعیلی، مسوول قرارگاه اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی سپاه ناحیه خدابنده امروز در گفت‌و‌گو با فارس با اشاره به ایجاد ۱۶۰ صندوق فعال در حوزه اشتغالزایی در سطح شهرستان اظهار داشت: با استفاده از آورده‌های نقدی اعضای صندوق هر ماه به یک نفر از محل صندوق قرض‌الحسنه تسهیلات پرداخت می‌کنیم.

مسوول قرارگاه اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی سپاه ناحیه خدابنده ضمن تشریح فعالیت‌های قرارگاه اقتصاد مقاومتی گفت: میزان گردش حساب صندوق‌ها در سال گذشته بیش از ۳ میلیارد تومان بوده است.

وی تعداد اعضای صندوق‌های قرض‌الحسنه فعال در سطح شهرستان را ۶ هزار و ۵۰۰ نفر اعلام کرد و بیان داشت: تاکنون به تعداد ۲ هزار و ۳۹۲ مورد تسهیلات از محل ۱۶۰ صندوق فعال به متقاضیان پرداخت شده است.

اسماعیلی با یاد‌آوری این مطلب که افرادی که عضو صندوق‌های قرض‌الحسنه هستند بیشتر افراد کم‌برخوردارند، ادامه داد: تسهیلات پرداخت شده بیشتر در راستایی اشتغالزایی خرد مثل خیاطی و قالیبافی هزینه شده است.

مسوول قرارگاه اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی سپاه ناحیه خدابنده در بحث پرداخت تسهیلات، در حوزه اشتغالزایی در سال گذشته از محل تبصره ۱۶ حدود ۳۰ میلیارد تومان پرداخت شده است، افزود: تسهیلات پرداختی هم به‌صورت خویش فرمایی و هم به صورت کارفرمایی بود که در بحث کارفرمایی زمینه اشتغال برای ۳۰ نفر فراهم شد و برای ۱۷۰ مورد هم به صورت خویش فرمایی پرداخت شد.

وی با اشاره به اینکه قرارگاه اقتصاد مقاومتی از شرکت‌های تعاونی‌ که مستعد گسترش و توسعه فعالیت خود هستند هم حمایت می‌کند، ادامه داد: در این راستا هم ۱۶ مورد شناسایی و مورد حمایت این قرارگاه شدند.

اسماعیلی گفت: پرداخت تسهیلات به ۲ هزار و ۳۹۲ عضو از محل صندوق‌ها نزدیک به  ۵۰۰ مورد در بحث اشتغالزایی بانوان اختصاص یافته است.
پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1579436

مهمترین اخبار ایران و جهان: