نیوز سیتی!
11 آذر 1402 - 16:47

اتصال فارس به هرمزگان عملیاتی شد

مدیرکل راه و شهرسازى لارستان گفت: اتصال استانهای فارس و هرمزگان از طریق شهرستان‌های لامرد و بستک با محور زین‌الدین به کشمک به طول محور ۱۲ کیلومتر عملیاتی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از لارستان، با حضور شبانى مدیرکل راه و شهرسازی لارستان، جبارى نماینده مردم  شهرستان های پارسیان، بستک و بندر لنگه در مجلس شوراى اسلامى، فرماندار شهرستان بستک و جمعى از مسئولان محلى ، بازدید میدانى براى توسعه و احداث جاده زین الدین- کمشک صورت گرفت. 

مدیرکل راه و شهرسازى لارستان در گفتگو با خبرنگار فارس اظهار داشت : جاده زین الدین - کمشک یکی از محورهای استراتژیک جهت اتصال استانهای فارس و هرمزگان از طریق شهرستان های لامرد و بستک است، طول محور ۱۲ کیلومتر است که حدود ۸ کیلومتر در حوزه شهرستان لامرد و حدود ۴ کیلومتر در حوزه شهرستان بستک قرار دارد.

شبانی با اشاره به اینکه این مسیر ارتباطى باعث خواهد شد دسترسى شهرستان لامرد به اسکله شهید رجایى نیز ٥٠ کیلومتر کاهش یابد ، تصریح کرد : در گام نخست براى احداث این محور استرتژیک عملیات اجرایى در چند مسیر منتهى به این محور تاکنون به سر انجام رسیده است.

وی افزود: محور بریو - اشکنان به طول ۱۲ کیلومتر تمام شده و جاده اشکنان به اهل به طول ۳ کیلومتر با مشارکت شهرداری های اشکنان و اهل با اداره کل راه و شهرسازى لارستان در حال انجام است و در ادامه جاده ى اهل - زین الدین قطعه یک آن به طول ۱۲ کیلومتر در حال اجراست که در آن جاده موجود با عرض ٥ متر به عرض ٩/٦ متر افزایش مى یابد و این مسیر اصلاح و ایمن خواهد شد و قطعه دوم آن به طول ۱۰ کیلومتر مقدمات انجام مناقصه آن صورت گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان گفت: با توجه به روابط اقتصادى مردم غرب حوزه شهرستان بستک با شهرستان لامرد ، این جاده از این نظر براى مردم منطقه داراى اهمیت است،تاکنون با فعالیت هاى انجام شده در حوزه استحفاظى اداره کل راه و شهرسازى لارستان زمینه ى اتصال این محور به روستاى زین الدین که آخرین روستا در حوزه شهرستان لامرد است تا این مرحله به ثمر نشسته است.

شبانى خاطر نشان کرد: در محور زین الدین - کمشک که طول آن ۱۲ کیلومتر هست و ۸ کیلومتر آن در حوزه استحفاظى اداره کل راه و شهرسازى لارستان قرار گرفته ، تاکنون حجم زیادی از خاکبرداری و مقداری از ابنیه فنى و خاکبرداری مسیر انجام شده و در این سفر ضمن بررسی حجم عملیات انجام شده و مقدار عملیات باقیمانده ، تصمیمات لازم جهت طراحی ، برآورد حجم عملیات و میزان تخصیص اعتبار جهت اتمام مسیر و بهره برداری از آن در آینده نه چندان دور گرفته شد.

پایان پیام/خ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1591380

مهمترین اخبار ایران و جهان: