نیوز سیتی!
25 آذر 1402 - 15:50

کشاورزان از مزایای طرح جهش تولید و کشاورزی قراردادی برای بیمه محصولات زراعی استفاده کنند

مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه گفت: در طرح جهش تولید در دیمزارها و همچنین طرح کشت قراردادی، محصولات کشاورزی از ۲۰ درصد تخفیف بیمه برخوردار می‌شوند.

ایرج صفایی، مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه به عنوان یکی از اجرا کننده‌های طرح کشت قراردادی در استان، اظهار کرد: این طرح توسط وزارت جهاد کشاورزی از بتدای آذرماه ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: مزایای دیده شده در این طرح به سود کشاورزان است، ۲۰ درصد تخفیف بیمه محصول و همچنین به ازای هر تن تولید ۱۵۰ هزار تومان جایزه به کشاورزان اهدا می‌شود.

مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه رعایت الگوی کشت و امنیت غذایی و به دنبال داشتن کشاورزی پایدار از جمله اهداف تعریف شده برای کشت قراردادی دانست و گفت: گندم آبی و دیم، کلزا و جو مشمول این طرح است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۳۲۳ قرارداد در مجموع برای یک‌هزار و ۵۰۰ هکتار منعقد شده است، گفت: برای شرکت در این طرح محدودیتی قائل نشدیم، حتی کشاورزانی که کاشت خود را انجام داده و محصول الان سبز شده، می‌توانند ثبت‌نام کنند.

صفایی اشاره‌ای هم به طرح جهش تولید در دیمزارها داشت و تصریح کرد: در این طرح محصول کشاورزان هم شامل ۲۰ درصد تخفیف بیمه را شامل شده برای ثبت‌نام در طرح کشت قراردادی نیاز به گرفتن دوباره بیمه نیست و از پاداش ۱۵۰ هزار تومانی هم بابت هر تن تولید در هکتار برخوردار خواهند شد.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1606580

مهمترین اخبار ایران و جهان: