نیوز سیتی!
12 آبان 1402 - 12:10

وزیر کار: سالی یک‌میلیون شغل را ایجاد کردیم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: طی دو سال گذشته سالی یک‌میلیون فرصت شغلی در کشور ایجاد شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، سیدصولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز در دیدار حبیب‌الله غفوری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمانشاه، اظهار کرد: در ۲ سال گذشته بر اساس آمار و طبق راستی‌آزمایی صورت گرفته، سالی یک‌میلیون فرصت شغلی برای کشور ایجادشده است.

وی اشاره‌ای به راستی‌آزمایی صورت گرفته داشت و ادامه داد: بر اساس بررسی سامانه رصد ۹۰۷ هزار آن اشتغال خالص بوده و ۶۵۰ هزار نفر هم بیمه اجباری گرفتند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی کاهش آمار بیکاری استان کرمانشاه را امیدبخش توصیف کرد و افزود: استان کرمانشاه در سه ماه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رتبه اول کشوری را در کاهش نرخ بیکاری داشته است.

وی ادامه داد: طی سه ماه دوم سال ۱۴۰۲ نیز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نیز رتبه چهارم کشوری را در کاهش آمار بیکاری کسب کرده است.

مرتضوی بابیان اینکه کرمانشاه سه برابر متوسط کشور کاهش نرخ بیکاری داشته است، گفت: این به‌واسطه روحیه جهادی، تلاش مضاعف و توجه ویژه دولت بوده است.

وی اظهار امیدواری کرد: باکارهای خوبی که با توجه به ظرفیت‌های استان در حال انجام است در سنوات آینده نرخ بیکاری در کانال تک‌رقمی قرار گیرد.

انتهای پیام/ و

منبع: فارس
شناسه خبر: 1559536

مهمترین اخبار ایران و جهان: