نیوز سیتی!
25 آذر 1401 - 10:41

اجرای طرح تجهیز مدارس استان سمنان/ ۱۱ زمین چمن ساخته شد

سمنان- مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان از اجرای طرح تجهیز مدارس استان موسوم به طرح شهید سلیمانی خبر داد و گفت: ۱۱ زمین چمن در قالب این طرح ساخته و دو مورد آن نیز افتتاح شده است.

عادل خالقی ثمرین در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه نرخ باسوادی استان سمنان از میانگین نرخ کشوری بالاتر است، بیان کرد: در تمام مقاطع تحصیلی کمیت تحصیل در استان سمنان از میانگین کشوری بیشتر است برای مثال در متوسطه دوم ۹۷ درصد و در متوسطه اول بیش از ۹۸ درصد از جمعیت مخاطب جذب تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه در مقطع ابتدایی تعداد جذب گروه هدف‌مان بیش از ۹۹ درصد است، افزود: تعداد افراد بازمانده تحصیل در مقطع ابتدایی استان سمنان به یک درصد هم نمی‌رسد که اگر بتوانیم این تعداد اندک را نیز جذب کنیم، برای نخستین بار در کشور این اتفاق رخ می‌دهد که ۱۰۰ درصد جامعه هدف مدارس ابتدایی جذب کلاس‌های درس شده باشند.

جذب اعتبارات تجهیز مدارس

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان همچنین از اجرای طرح شهید سلیمانی ویژه تجهیز مدارس استان خبر داد و بیان کرد: در قالب این طرح تاکنون دو زمین چمن مصنوعی در مدارس استان افتتاح و در اختیار دانش آموزان قرار گرفته است.

خالقی با بیان اینکه افتتاح ۹ زمین چمن مصنوعی دیگر در مدارس استان سمنان در دست افتتاح است که مجموعاً ۱۱ زمین چمن مصنوعی مدارس را شامل می‌شود، بیان کرد: امیدواریم تا پایان همین ماه یا اوایل ماه آتی این تعداد زمین ورزش مدارس نیز در استان سمنان افتتاح خواهد شد و تلاش داریم که مابقی زمین‌های نیمه تمام مدارس را تا دهه فجر سال جاری به بهره برداری برسانیم.

وی با بیان اینکه ۳۵ درصد از اعتبارات طرح شهید سلیمانی ویژه تجهیز مدارس در استان سمنان جذب شده است، تاکید کرد: این طرح ۱۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب داشت که سه و نیم میلیارد تومان آن تاکنون محقق و هزینه شده است و امیدواریم مابقی اعتبارات را نیز بتوانیم جذب کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 913780

مهمترین اخبار ایران و جهان: