نیوز سیتی!
28 آذر 1401 - 15:22

وحدت حوزه و دانشگاه راهبرد بنیادین نظام اسلامی است

تبریز- نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: وحدت حوزه و دانشگاه راهبرد بنیادین نظام اسلامی است و باید فعالان این دو بخش توجه ویژه به این موضوع داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام محمدعلی آل هاشم در نشست شورای مرکزی دبیرخانه دائمی وحدت حوزه و دانشگاه، وحدت حوزه و دانشگاه را راهبرد جدی در تعالی و تداوم انقلاب اسلامی دانست و افزود: حوزه و دانشگاه مکمل یکدیگر هستند و دائمی بودن دبیرخانه فرصت مغتنمی برای فعالیت‌های مختلف با این هدف است، که باید با جدیت دنبال شود.

وی وحدت و حوزه دانشگاه در پویایی نظام جمهوری اسلامی ایران را بسیار مؤثر برشمرد و اظهار کرد: سیاست گذاران و برنامه ریزان در دولت و فعالان سیاسی و اجتماعی باید وحدت و همگرایی در دانشگاه و حوزه را راهبرد بنیادین بدانند و به درستی آن را بشناسند، نه اینکه این مقوله فقط یک روز در تقویم بوده و به سادگی از کنار آن گذشت.

آل هاشم ادامه داد: همه روزها می‌توانند از روزهای به یاد ماندنی باشند، ولی گاه رویدادهای مهمی سبب می‌شود تا یک روز برای همیشه در طول تاریخ ماندگار بماند و شایسته است که بیشتر در این باره کار شود.

وی با تاکید بر اینکه باید حوزه و دانشگاه در رسیدن به ادبیات و فضای گفتمانی مشترک و قابل فهم بکوشند، یادآور شد: باید توجه داشت فقدان ادبیات و فضای گفتمانی مشترک موجب ایجاد فاصله و سو تفاهم می‌شود.

آل هاشم با تاکید بر اینکه هر دو نهاد حوزه و دانشگاه باید یکدیگر را به رسمیت بشناسند و وجود هر یک را برای اداره جامعه لازم و ضروری بدانند، افزود: این دو نهاد مقدس در عمل باید همکاری و هماهنگی‌های لازم بین خود را بیش از پیش افزایش دهند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 920080

مهمترین اخبار ایران و جهان: