نیوز سیتی!
28 آذر 1401 - 15:46

شهر کرج صاحب خط ویژه BRT می‌شود

کرج- رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر کرج از تصویب طرح مطالعاتی فاز (۱و۲) و اجرای خط ویژه اتوبوس تندرو خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا رحیمی رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر کرج در خصوص بزرگترین طرح حمل و نقل همگانی و عمومی به عنوان BRT گفت:در آینده نزدیک خط ویژه اتوبوس‌های تندرو در شهر کرج به طول ۳۰ کیلومتر اجرایی خواهد شد در کمیسیون عمران و حمل ونقل برابر تبصره ۵۹ بودجه ۱۴۰۱، شهرداری کرج موظف بود که طرح خط ویژه اتوبوس تندرو را به تصویب برساند و در این جلسه فاز مطالعاتی (۱و۲) اجرای این طرح به تصویب رسید.

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل در تشریح این طرح افزود: خط ویژه مذکور با ویژگی رفت و برگشت به طول حدود ۳۰ کیلومتر دارای ۲۱ ایستگاه به طوریکه ایستگاه‌ها دارای طراحی خاص با رعایت سیما و منظر شهری و همچنین رعایت حال و تردد آسان معلولیت‌های حرکتی توان یاب و جانبازان عزیز می‌باشد. که در طول مسیر از طریق نرده و یا بصورت ترکیبی نرده - جدول و همچنین نیوجرسی در بعضی از نقاط جدا می‌شود.

علیرضا رحیمی در ادامه اضافه کرد: خط ویژه از میدان حصارک آغاز در ادامه مسیر به میدان کرج و از طریق بلوار شهید چمران به پایانه شهید سلطانی متصل خواهد شد و اجرای مسیر، ایستگاه‌ها و هوشمندسازی آن با ۴۱ دوربین و اجرای روشنایی آن حدود یکصدو پنجاه میلیارد تومان برآورد هزینه می‌باشد و تمام سعی و تلاش شورای شهر کرج است تا پایان سال از طریق پیمانکار و یا بخش خصوصی عملیات اجرایی آن آغاز گردد.

در پایان لازم به ذکر است مقدمه اجرای این طرح با هدف و اصلاحات هندسی در طول مسیر در دست اقدام می‌باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 920136

مهمترین اخبار ایران و جهان: