نیوز سیتی!
27 آذر 1401 - 16:05

کتابچه نیازمندی‌های پژوهشی خراسان شمالی تدوین شود

بجنورد- استاندار خراسان شمالی گفت: نیازمندی‌های استان در قالب تدوین کتابچه در اختیار پارک علم و فناوری و دانشگاه ها قرار گیرد تا مسیر رفع مشکلات و تجاری سازی محصولات طی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا حسین نژاد ظهر یک شنبه در جشنواره تجلیل از برگزیدگان پژوهش و فناوری خراسان شمالی اظهار داشت: اداره علمی و بهره مندی از پتانسیل‌های بالقوه و توجه ویژه به پژوهش مسیر اعتلای علمی کشور را هموار تر خواهد کرد.

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه باید در مسیر اجرای منویات مقام معظم رهبری در راستای خودکفایی در حوزه‌های مختلف حرکت کرد، گفت: برای رسیدن به خودکفایی باید از اداره سنتی خارج و به سمت جهش و رسیدن به استقلال حرکت کنیم.

وی لازمه تحقق رسیدن به استقلال را توجه به نخبگان و دانشمندان دانست و افزود: فرزندان باید از لحظه ورود خود به فضاهای آموزشی، کسب مدارج علمی را ابزاری برای رفاه و تعالی کشور تلقی کنند و برای این کار ایجاد انگیزه و نشاط در محیط‌های آموزشی و دانشگاهی الزامی است.

حسین نژاد خاطر نشان کرد: دانشمندان و پژوهشگران بر محورهای مختلف مورد نیاز جوامع بشری تمرکز کرده اند که این موضوع باید تشویقی برای مردم جامعه هم باشد تا به اهمیت پژوهش واقف شوند.

استاندار خراسان شمالی، مسئله یابی و رسیدن به پاسخ‌ها برای اداره بهتر کشور را مورد تاکید قرار داد و گفت: این موضوع باید مورد توجه دستگاه‌های اجرایی و در دستور کار آنها قرار گیرد.

حسین نژاد داشتن مدیریت علمی را رکن مهم در عدم وابستگی به سایر کشورها ذکر کرد و افزود: نیازمندی‌های استان در قالب تدوین کتابچه در اختیار پارک علم و فناوری و دانشگاه‌ها قرار گیرد تا مسیر برند و تجاری سازی شدن را طی کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 918136

مهمترین اخبار ایران و جهان: