نیوز سیتی!
27 آذر 1401 - 16:56

استاندار ودادستان اصفهان جلوی استفاده ازمازوت درنیروگاه را بگیرند

اصفهان - رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: استاندار و دادستان اصفهان در زمینه استفاده از مازوت پاسخگو باشند و جلوی پایمال شدن حق مردم را بگیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید امیر سامع ظهر یکشنبه در بخش تذکرات جلسه علنی شورای شهر اصفهان اظهار داشت: متأسفانه در چند روز اخیر شاهد راه اندازی غیر مسئولانه برخی مشعل‌های مازوت سوز نیروگاه شهید منتظری بودیم که با دور زدن مصوبات قانونی و با نام مدیریت بحران توسط مسئولان و بعضی از مرکز نشینان و مسئولان استانی صورت گرفته است.

وی افزود: در شرایطی که آلودگی شهر اصفهان به دلیل ظرفیت آلایندگی و شرایط آب و هوایی ظرف مدت کمتر از ۴۸ ساعت از هوای سالم به مرز هوای خطرناک می‌رسد هر اقدامی که به هر میزان بتواند این آلایندگی را کنترل کند و کاهش دهد بر همگان واجب است.

رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: از آنجایی که در کشور ظرفیت تولید بیش از ۶۰ هزار مگاوات برق وجود دارد و در تابستان این میزان مصرف و تولید را در نیروگاه‌ها داریم و در فصل زمستان مصرف برق به کمتر از ۵۰ هزار مگاوات می‌رسد، با مدیریت واحدهای نیروگاهی در کشور و خطوط انتقال، مأموریت غیر شرعی تولید برق با سوخت مازوت را از نیروگاه چسبیده به شهر ۲ میلیون نفری اصفهان باید از دوش این شهر برداشت تا آلودگی گریبان شهر را رها کند.

وی ادامه داد: استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه در واقع پای‌مال کردن حق بیش از ۲ میلیون نفر شهروند اصفهانی است که در هر دم آلودگی تشدید شده از اینگوه سوءتدبیرها را به کام خود فرو می‌برند و عواقب خطرناک آن در جان عزیزشان رسوب می‌کند.

سامع خطاب به استاندار اصفهان گفت: جناب آقای استاندار، تقاضا دارم شخصاً وارد این موضوع شوید و با ایجاد یک ساز و کار مستمر و جدی برای اجرای قوانین و دستور العمل‌ها از جمله قانون هوای پاک و برای کنترل این هیولای لجام گسیخته آلودگی هوا تدبیری عاجل داشته باشید.

وی تصریح کرد: جناب آقای استاندار و جناب آقای دادستان اجازه ندهید با نام شما و در دوره مسئولیت شما با سو تدبیر افرادی در مرکز و استان مصوبات قانونی عدم مصرف سوخت مازوت که متأسفانه پس از سال‌ها در سال قبل نادیده گرفته شد و امسال نیز برای دومین سال نادیده گرفته شد ادامه پیدا کند و به این جریان ظلم آشکار که هر لحظه و هر دم به ضرر مردم اصفهان در جریان است هرچه زودتر خاتمه داده شود. نمایندگان مردم اصفهان باید از هر طریق به دنبال احقاق حق مردم شهر باشند و ما نیز به لطف الهی این کار را انجام خواهیم داد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 918236

مهمترین اخبار ایران و جهان: