نیوز سیتی!
05 دی 1401 - 19:24

فعالان اقتصادی در مرز دوغارون باید نسبت به محیط زیست حساس باشند

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری تایباد گفت: فعالان اقتصادی و شرکت‌های تجاری در مرز دوغارون باید نسبت به وضعیت زیست‌محیطی حساس باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از تایباد، غلامرضا قیاسی در جلسه کارگروه مدیریت پسماند اظهار کرد: فعالان اقتصادی و شرکت‌های تجاری در مرز دوغارون باید نسبت به وضعیت زیست‌محیطی اطراف این پایانه مرزی حساس باشند و احساس مسئولیت کنند.

وی افزود: فراوانی زباله و پلاستیک‌های مستعمل در محوطه اطراف پایانه مرزی دوغارون و پاسگاه هفده شهریور، وضعیت نامساعد زیست‎‌محیطی به‌وجود آورده است و این برای اولین و یکی از مهم‌ترین گذرگاه‌های ورودی به کشور مناسب نیست.

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری تایباد ادامه داد: نهادهای مستقر در دوغارون در جهت جمع‌آوری زباله‌ها و نصب سطل‌های زباله و همچنین آگاه‌سازی مسافران و رانندگان تلاش کنند تا منجر به آراستگی ظاهر این معبر رسمی و بین‌المللی و حفظ محیط زیست نیز شود.

قیاسی بیان کرد: تعداد سه واحد بازیافت پلاستیک در شهرک صنعتی تایباد فعالیت می‌کنند و حاضرند تا پسماندهای پلاستیکی را نیز خریداری کنند.

وی در خصوص تخلیه زباله‌ها و نخاله‌های ساختمانی گفت: پراکندگی تخلیه نخاله و زباله در اطراف روستای حاجی آباد علاوه بر پدیدآوردن چهره نامطلوب در مراتع آن، باعث بوی نامطبوع هنگام بارش باران و آسیب به دام‌های روستانشینان می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری تایباد تصریح کرد: دستگاه‌های خدمات‌رسان باید دقت کنند تا نخاله‌ها را در یک نقطه از محل تعیین شده تخلیه کنند و به صورت پراکنده و در هر مکانی نسبت به ان اقدام نکنند.

قیاسی ابراز کرد: مالکین و بهره‌برداران زمین‌های زراعی در دشت‌های پلبند و مشهدریزه در بخش میانولایت تایباد در راستای اهمیت حفظ و جلوگیری از آلودگی خاک، پیشگیری از نابودی طبیعت و امنیت غذایی جامعه باید پس از برداشت محصول پسماند پلاستیک‌های کشاورزی خود را جمع کنند و متخلفین طبق قانون به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 936580

مهمترین اخبار ایران و جهان: