نیوز سیتی!
26 آذر 1401 - 21:17

کشاورزی خراسان‌شمالی باید دانش‌بنیان شود

استاندار خراسان شمالی گفت: لازمه تحقق توسعه کشاورزی، دانش بنیان شدن این حوزه، به روز رسانی اطلاعات و کسب تجارب جهانی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، محمدرضا حسین نژاد، استاندار خراسان شمالی صبح امروز در ستاد زراعت استان اظهار کرد: لازمه تحقق توسعه کشاورزی، دانش بنیان شدن این حوزه، به روز رسانی اطلاعات، کسب تجارب جهانی، توجه به حوزه آموزش کشاورزان است.

وی یکی از اساسی ترین موضوعات در  استقلال یک کشور را استقلال غذایی دانست و افزود: برای تعادل بخشی به این حوزه اصلاح الگوی کشت و توجه به کشت قراردادی الزامی است.

استاندار خراسان شمالی، افزایش کشت و تولید را منوط به همکاری بانک های استان دانست و افزود: همه ما موظف هستیم تا در مسیر تقویت فصل زراعت، تقویت مکانیزاسیون، به روز رسانی ابزار و تجهیزات و تقویت صندوق های توسعه کشاورزی گام های اساسی برداریم.

حسین نژاد خاطر نشان کرد: یکی از مطالبات اصلی کشاورزان ارائه مهلت برای پرداخت وام هاست که ضروریست این موضوع با جدیت پیگیری شود.

وی با بیان اینکه برای افزایش ارقام کشت باید مطالعات لازم بر روی بذرها صورت گیرد، تصریح کرد: سیستم های نوین آبیاری می تواند بهره وری این حوزه را با وجود افزایش دما افزایش دهد.

حسین نژاد آب، خاک و نوع بذر انتخاب شده با توجه به شرایط اقلیمی را سه رکن مهم در بخش زراعت عنوان کرد.

پایان پیام/آ

منبع: فارس
شناسه خبر: 916780

مهمترین اخبار ایران و جهان: