نیوز سیتی!
22 آذر 1401 - 20:22

شناسایی و ساماندهی ۳۲۷ کودک کار در اردبیل/شهرداری همکاری نمی‌کند

اردبیل- معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اردبیل گفت: ۳۲۷ کودک کار و خیابانی در استان اردبیل شناسایی و سازماندهی شده‌اند.

خسرو امیدوار در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به همکاری ۱۲ دستگاه دولتی در رسیدگی به وضعیت کودکان کار اظهار کرد: ۳۲۷ کودک کار و خیابانی در استان اردبیل شناسایی و سازماندهی شده‌اند که این کودکان در ۳ مرکز نگهداری و ساماندهی می‌شوند.

وی عمده مشکلات کودکان کار و خانواده‌های آن‌ها را ناشی از مسائل اقتصادی، کمبود آگاهی و فقر فرهنگی دانست و بیان کرد: با حمایت نهادهای انقلابی سعی بر این است تا به خانواده‌های آنها کمک و دغدغه کودکان کار از بابت مشکلات مالی خانواده‌هایشان برطرف شود.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان ضمن انتقاد از همکاری شهرداری در شناسایی، جمع‌آوری و ساماندهی کودکان کار از نبود فضا و امکانات خبر داد و گفت: بر اساس آئین نامه ساماندهی کودکان کار و خیابان، شهرداری‌ها موظف هستند، مکانی را تجهیز کرده و در اختیار بهزیستی یا NGOهای معرفی شده از طرف این سازمان قرار دهند که متأسفانه شهرداری در این زمینه همکاری لازم را با دستگاه‌های اجرایی نداشته است.

امیدوار با بیان اینکه از لحاظ اعتبار مشکل خاصی در بحث رسیدگی به کودکان کار وجود ندارد، ادامه داد: در ۹ ماهه سال جاری ۶۸۰ میلیون تومان برای ساماندهی کودکان کار و خیابانی هزینه شده است.

وی با اشاره به فعالیت مرکز شبانه‌روزی آموزش حمایتی کودک و خانواده در استان تصریح کرد: اکثر کودکان کار در این استان خانواده دارند و تعداد کودکان خیابانی بدون سرپرست بسیار ناچیز است که متأسفانه والدین کودکان را برای امرار معاش به خیابان‌ها می‌فرستند، بهزیستی با تذکر دادن سعی در کاهش فعالیت کودکان در محیط کار دارد اما در صورت تکرار فعالیت در خیابان و حضور در واحدهای کارگری سعی بر این است تا این کودکان به واحدهای شبانه‌روزی ارجاع شوند تا از خدمات این مراکز بهره‌مند شوند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اردبیل خاطر نشان کرد: چنانچه مردم در محلات، اقوام و یا بین آشنایان متوجه حضور کودک کار شدند، می‌توانند با شماره ۱۲۳ تماس بگیرند تا روان‌شناسان و مددکاران بهزیستی در اسرع وقت نسبت به اقدامات حرفه‌ای و تخصصی متناسب با شرایط اقدام کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 909280

مهمترین اخبار ایران و جهان: