نیوز سیتی!
20 اردیبهشت 1403 - 16:34

وزیر ارتباطات: با افتخار حامی پلتفرم‌های داخلی هستیم

وزیر ارتباطات گفت: حمایتی که در این دوره از پلتفرم ها و سکوهای بومی صورت گرفته بی سابقه است و ما با افتخار خود را حامی محصولات و پلتفرم‌های داخلی می دانیم و امیدواریم به زودی شاهد بین‌المللی شدن این پلتفرمها باشیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات‌ پس برگزاری آیین افتتاح پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارهای استان قم با حضور رئیس جمهوری در پارک علم و فناوری قم با جمعی از نخبگان و فعالان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان دیدار کرد.

وزیر ارتباطات در این دیدار با بیان اینکه در این دو سال و اندی اتفاقات بسیار خوبی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات رخ داده و سنگ بناهای خوبی گذاشته شد، گفت: یکی از سنگ بناهای خوب گذاشته شده همین پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارهاست که امروز در استان قم افتتاح شد و کل شهرهای استان از امروز زیرپوشش قرار گرفت.

وی افزود: این پروژه در حال حاضر در بیش از 500 شهر در حال انجام است و در بیش از 150 شهر کار به اتمام رسیده است و یک سوم کل کشور تحت پوشش فیبر نوری منازل و کسب و کارها قرار گرفته است.

زارع پور ادامه داد: این پروژه در قانون برنامه هفتم توسعه نیز تبدیل به تکلیف شده و مقرر شده که پوشش ها تبدیل به اتصال شود و دولت مکلف شده که سال 4 میلیون مشترک فیبر نوری ایجاد کند.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: این زیرساخت پرسرعت راه بیفتد مسیر برای کسب و کارها و فعالان بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات تسهیل خواهد شد و رشد و شکوفایی بیشتری را در این بخش شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به رشد شبکه های اجتماعی و پلتفرم های مستقر در قم افزود: قم همچون سایر حوزه ها در حوزه پلتفرمی نیز خوش درخشیده است. البته حمایتی که در این دوره از پلتفرم ها و سکوهای بومی صورت گرفته بی سابقه است و ما با افتخار خود را حامی محصولات و پلتفرم‌های داخلی می دانیم و امیدواریم به زودی شاهد بین‌المللی شدن این پلتفرمها باشیم. 

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه قم می تواند یک نقش بی بدیلی در اکو سیستم اقتصاد دیجیتال کشور داشته باشد و این استان جزو پیشگامان این حوزه بوده است و باید این پیشگامی حفظ شود، تاکید کرد: ضروری است نخبگان و فعالان استان یک ارزیابی جدی تری داشته باشند که چطور می توانند یک اکو سیستم پویاتری در  استان به وجود بیاورند تا قم پیشران کشور در حوزه اقتصاد دیجیتال باشد. 

در ابتدای این دیدار نیز جمعی از نخبگان و فعالان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات به بیان نقطه نظرات، دغدغه ها و درخواست های خود پرداختند که وزیر ارتباطات برای تعدادی از درخواست‌ها دستوراتی را صادر و برای برخی دیگر قول پیگیری داد.

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1711580

مهمترین اخبار ایران و جهان: