نیوز سیتی!
15 اسفند 1401 - 17:54

ساختاری برای استعدادیابی در ورزش وجود ندارد/ با توسعه ورزش آسیب‌های اجتماعی کاهش می‌یابد

رئیس فدراسیون بسکتبال گفت: در ورزش کشور ساختاری برای استعدادیابی وجود ندارد، تدابیری اندیشیده شده است که این ضعف پوشش داده شود و مانند والیبال شاهد رشد این رشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، جواد داوری، رئیس فدراسیون بسکتبال،صبح امروز در مجمع انتخاباتی هیأت بسکتبال استان اصفهان اظهار داشت: از زمانی که سکاندار هیات بسکتبال بودم اتفاقات زیادی رخ داده است، بسکتبال را در ۳۳ سالگی کنار گذاشتم و به سمت مدیریت آمدم و خوشحالم که توانستیم تکانی اساسی به بسکتبال اصفهان بدهیم‌ اما در حال حاضر چرخه بازیکن‌سازی از استان‌های مستعد مانند اصفهان کنار رفته است.

وی تصریح کرد: زمانی که آرن داوودی در رده‌های ملی پایه حضور داشت، حدود ۷ بازیکن اصفهانی در تیم ملی جوانان فعالیت می‌کردند، در ورزش کشور ساختاری برای استعدادیابی وجود ندارد، تدابیری اندیشیده شده است که این ضعف پوشش داده شود و مانند والیبال شاهد رشد این رشته باشیم.

رئیس فدراسیون بسکتبال گفت: مسیر بسکتبال ما باید از شهرستان‌ها به استان، رده ملی و بین‌المللی طی شود؛ باید مرزبندی استان‌ها در شرایطی خاص برداشته شود تا فضای بهتری برای برگزاری بیشتر مسابقات فراهم شود، می‌خواهم اتحاد جامعه بسکتبال بیشتر از قبل شود، استان‌های مطرح مانند اصفهان، چهارمحال و بختیاری و تهران تاثیر زیادی در موفقیت این رشته دارند و مورد حمایت ویژه قرار خواهند گرفت.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به مشکل پیش آمده برای خانه بسکتبال اصفهان، تاکید کرد: از مدیر کل ورزش استان درخواست دارم که مشکل خانه بسکتبال که ظاهرا در حال حاضر از اختیار بسکتبال اصفهان خارج شده است حل شود.

داوری با اشاره به صعود تیم‌ملی به مسابقات جام جهانی خاطرنشان کرد: در مدتی که در فدراسیون حضور داشتم یکی از بحث‌های مهم حضور در جام جهانی بود که مقدمه راهیابی به المپیک است، نیاز بود که بسکتبال ایران شاهد این تغییر نسل باشد، با ترکیب جوانان و با تجربه‌ها و بازی‌های تدارکاتی بسیار خوب می‌توانیم به جام‌جهانی اعزام شویم و برای کسب سهمیه المپیک تلاش کنیم.

رئیس فدراسیون بسکتبال ادامه داد: تغییر نسل،  نتیجه‌گیری‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد، نیاز به حوصله بیشتری دارد، در مسابقه با چین که قدرت اول آسیاست، نشان داده شد که بسکتبال ایران چه توانایی‌هایی دارد، برای تقویت کادرفنی به زودی تدابیری اندیشیده خواهد شد.

وی در پایان در رابطه با این که انتخاب بازیکنان تیم ملی به صورت سلیقه‌ای انجام می‌شود، گفت: سرمربی تیم ملی نباید سرمربی تیم باشگاهی ما باشد، چون ممکن است گرایش‌هایی داشته باشد که در ادامه کار مشکل ایجاد کند.

اختصاص اماکن ورزشی زیر حد معاملاتی به هیأت‌های ورزشی

جواد محمدی، مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان در ادامه مجمع انتخاباتی هیأت بسکتبال بیان کرد: بسکتبال اصفهان همیشه در کشور سردمدار بوده است،بازیکنان، مربیان، داوران و حالا مدیران بزرگ به کشور معرفی شدند، حضور یک مدیر اصفهانی در راس فدراسیون بسکتبال نشان‌دهنده پتانسیل بزرگ بسکتبال اصفهان است.

وی افزود: با همدلی و هم‌پوشانی می‌توانیم شرایط را بهبود بخشیم، عقیده من این است که هر چه سریع تر تکلیف مدیریت همه رشته‌های ورزشی مشخص شود، تا حالا سابقه نداشت در یک روز دو مجمع انتخاباتی برگزار شود که امروز این اتفاق رخ خواهد داد و مجمع هیات جودو نیز برگزار خواهد شد، روز آتی هم مجمع هیات وزنه‌برداری را خواهیم داشت.

محمدی تصریح کرد: ما به هیچ عنوان تصمیم نداریم در روند انتخابات هیات‌ها ورود کنیم، تا الان هم هیچ وقت این کار را نکردیم، شان جامعه هر رشته ورزشی  بیش از این است که فرمایشی رفتار کنند، باید پای انتخاب خود بایستند  و حمایت کنند، در کنار آن باید نقد منصفانه هم باشد تا شرایط پیشرفت فراهم شود، ظرفیت بسکتبال استان از وضعیت فعلی بسیار بیشتر است.

مدیر کل ورزش و جوانان استان اصفهان با اعلام این خبر که اماکن ورزشی که زیر حد معاملاتی هستند به هیات‌های ورزشی اختصاص داده خواهند شد، خاطرنشان کرد: خانه‌های تخصصی رشته‌های ورزشی نیز در حال پیگیری است تا احیا شوند اما تا این لحظه به دلیل موانع قانونی امکان این کار را نداشتیم، همچنین اصلاحاتی در قوانین به وجود آمده تا در هر شهر یک نفر نتواند در بیش از ۲ مزایده اماکن ورزشی شرکت کند.

وی با توضیح در خصوص اتفاقات خوب ورزش اصفهان در سال ۱۴۰۱ گفت: افزایش بیش از ۸۰ هزار نفری بیمه‌شدگان ورزشی استان، افزایش ۷۶ درصدی باشگاه‌های ورزشی خصوصی و وجود ۳۵۰ قهرمان ملی و بین‌المللی در استان اصفهان و کسب رتبه دوم مسابقات استعدادهای برتر نیز از موفقیت‌های ورزش اصفهان بود.

محمدی در پایان گفت: آمادگی پیگیری فعالیت بیشتر مجموعه‌های ورزشی استان در رشته بسکتبال هستیم، ایجاد رقابت و برگزاری مسابقات بیشتر رشد و توسعه بسکتبال را به همراه خواهد داشت.

پایان پیام/۶۳۱۳۴/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1077380

مهمترین اخبار ایران و جهان: