نیوز سیتی!
28 اسفند 1401 - 19:26

۴۲ تن مواد غذایی فاسد امحا شد

اردبیل- رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: در یک ماه اخیر و با اجرای طرح سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی، ۴۲ تن مواد غذایی فاسد جمع‌آوری و امحا شده است.

علی محمدیان در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: طرح سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی از اول اسفندماه آغاز شده و تا ۱۵ فروردین سال آینده ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: در ۲۸ روز گذشته در کنار جمع‌آوری و امحای ۴۲ تن مواد غذایی فاسد، سعی بر تشدید نظارت‌ها بوده تا سلامت مردم در چرخه عرضه مواد غذایی محافظت شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تلاش مجموعه بهداشت محیط استان را در تشدید نظارت‌ها و فعال کردن ۱۷ اکیپ با ۱۰۵ نفر بازرس محیط یادآور شد و گفت: ۱۰ هزار و ۷۰۰ بازرسی در این مدت انجام شده و ۳۰۰ مورد کلرسنجی نیز در شهرهای مختلف استان به انجام رسیده است.

محمدیان افزود: ۱۵۶ بازرسی مشترک نیز به همراه سه هزار سنجش و ارزیابی نیز به انجام رسیده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: همکاران ما سعی می‌کنند تا در ایام تعطیلات نوروزی جلوی عرضه مواد غذایی فاسد به ویژه آجیل، خشکبار و مواد پروتئینی را گرفته تا وارد چرخه مصرف نشود.

محمدیان اضافه کرد: برای ۲۰۸ متخلف صنفی پرونده قضائی تشکیل و به دادگستری استان ارجاع شده تا در موعد مقرر به این پرونده‌ها رسیدگی شود.

وی از تعطیلی ۳۹ واحد صنفی به دلیل تکرار تخلفات در عرضه مواد غذایی فاسد خبر داد و بیان کرد: خود مردم نیز باید در خریدهای خود نهایت دقت را داشته باشند تا نوشیدنی، خوراکی و مواد پروتئینی ناسالم وارد چرخه مصرف نشود.

محمدیان در ادامه سخنان خود اظهار کرد: شایسته است هموطنان در خرید مواد غذایی به تاریخ مصرف و نشان استاندارد آن توجه کرده و نسبت به تهیه مواد غذایی سالم از مجموعه‌ها و مراکز معتبر اقدام کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد: در کنار امحای ۴۲ تن مواد غذایی فاسد، سعی شده تا مراقبت‌های بیشتر در دستور کار قرار گیرد و حتی بازرسی‌های نامحسوس نیز مورد توجه بوده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1100736

مهمترین اخبار ایران و جهان: