نیوز سیتی!
29 بهمن 1401 - 13:03

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان: فرهنگ جهاد و شهادت در قالب آثار هنری ترویج شود

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان بر ضرورت ترویج فرهنگ جهاد و شهادت در قالب کتاب و آثار هنری تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان در ویژه‌برنامه نقد و بررسی کتاب «من مقلد امامم» که با همکاری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و کانون خدمت کتاب و کتاب‌خوانی رضوی در سالن جلسات اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان برگزار شد، ضمن قدردانی از برگزارکنندگان این نشست، به بیان خاطراتی درباره محتوای کتاب پرداخت.

وی گفت: اگر تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین و بیان واقعیت‌ها و اشاعه و نشر فرهنگ جهاد و شهادت نبود، هرگز این خاطرات را بیان نمی‌کردم.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه این خاطرات را در زمان قبل از مسؤولیت فعلی بازگو کردم، افزود: از نویسنده پرتلاش این کتاب تشکر می‌کنم که زحمت نگارش آن را بر عهده گرفت.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با بیان اینکه اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان به‌خوبی از آثار ادبیات پایداری و دفاع مقدس پاسداری می‌کند، بر ضرورت ترویج، اشاعه و نشر فرهنگ جهاد و شهادت در قالب کتاب و آثار هنری تأکید کرد.

مطیعی گفت: علی‌رغم هزینه‌های بالای چاپ، شایسته است در انتشار شمارگان و در اختیار قرار دادن این کتاب‌ها بین عموم مردم و شناساندن رشادت‌ها و ازخودگذشتگی‌های مدافعان آن زمان به نسل امروز نیز تلاش شود.

کتاب «من مقلد امامم» خاطرات شفاهی حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی‌فقیه در استان است که با هدف زنده نگه داشتن خاطرات جنگ تحمیلی و شهدای دفاع مقدس توسط علیرضا کلامی به چاپ رسید.

ویژه‌برنامه نقد و بررسی کتاب «من مقلد امامم» با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان، علیرضا کلامی، نویسنده اثر، منتقدان ادبی و جمعی از نویسندگان و اهالی فرهنگ‌دوست سمنان برگزار شد.

پایان پیام/74002/م/

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1042980

مهمترین اخبار ایران و جهان: