نیوز سیتی!
08 اسفند 1401 - 14:26

ظرفیت اسکان روزانه ۴۳۰۰ گردشگر نوروزی در مراکز آموزشی کرمانشاه

کرمانشاه- معاون آموزش و پرورش کرمانشاه از ظرفیت اسکان روزانه چهار هزار و ۳۰۰ گردشگر نوروزی در مراکز آموزشی کرمانشاه خبر داد.

فردین یاوری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اقدامات انجام شده برای پذیرش و میزبانی از میهمانان نوروزی به استان کرمانشاه، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۰۷ مرکز برای این امر تجهیز شده‌اند که شامل ۸۶۳ اتاق، ۲ مرکز خانه معلم در شهر کرمانشاه، ۱۰۵ مدرسه و محل اسکان‌های موقت است.

وی افزود: محل اسکان‌های موقت شامل ساختمان‌ها و اردوگاه‌هایی است که در اختیار آموزش و پرورش استان کرمانشاه قرار گرفته و از مجموع ۱۰۷ مرکز تجهیز شده برای اسکان ایام نوروز ۶۹ مرکز برای اسکان گروه‌های ویژه هستند.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه تصریح کرد: در بخش اسکان گروه‌های ویژه امکانات رفاهی شامل تختخواب، یخچال، آشپزخانه و تلویزیون در اتاق‌ها دارند و باقی مراکز و محل اسکان به ۲ دسته الف و ب تقسیم بنده شده‌اند.

یاوری با اشاره به اینکه اسکان در مراکز گروه ویژه و الف در مرکز استان کرمانشاه قرار دارند، ادامه داد: ۴۸۸ اتاق در تقسیم‌بندی «الف» قرار داشته که به جز تختخواب سایر امکانات رفاهی در اتاق‌ها وجود دارد و ۲۴۹ اتاق نیز در گروه «ب» قرار دارند که برخی امکانات آنها مانند تلویزیون و یخچال به صورت عمومی در اختیار آنها فرار خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: به منظور فراهم کردن اسکان به میزان کافی برای تمامی گردشگران تلاش‌های لازم برای راه‌اندازی خانه معلم شماره سه با چشم‌اندازی رو به طاق بستان را تا عید نوروز ۱۴۰۲ راه‌اندازی و افتتاح شود.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه عنوان کرد: در صورت تکمیل امکانات خانه معلم سوم تا عید نوروز حدود ۳۲ اتاق به مجموع ظرفیت کلی استان برای پذیرش گردشگران اضافه خواهد شد.

یاوری بیان کرد: میانگین اتاق‌های آماده اسکان به گردشگران با مساحت بین ۳۰ تا ۳۶ متری و ظرفیت پنج نفر حدوداً چهار هزار و ۳۱۵ نفر در هر شبانه روز خواهند بود.

وی با اشاره به تفکیک ظرفیت اسکان‌ها در شهرستان‌ها و مرکز استان کرمانشاه، تاکید کرد: تعداد ۲۴۹ اتاق و چهار اردوگاه و بخشی از مراکز زیر نظر آموزش و پرورش در شهرستان‌ها قرار گرفته است.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با تاکید بر پذیرش مسافران نوروزی هم در مناطق سردسیری و هم گرمسیر، تصریح کرد: با توجه به اینکه چهارم فروردین ماه اولین روز ماه مبارک رمضان است پیش بینی می‌شود که هفته اول استقبال و پذیرش خوبی صورت گیرد.

یاوری در پایان نیز یادآور شد:, نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد مراکز و محل اسکان‌های نوروزی در استان کرمانشاه افزایش داده شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1061036

مهمترین اخبار ایران و جهان: