نیوز سیتی!
21 بهمن 1401 - 16:43

انقلاب اسلامی در نوع خود یک انقلاب کم نظیر است

همدان-در بیانیه شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان همدان تاکید شد انقلاب اسلامی در نوع و ماهیت خود در جهان یک انقلاب جامع، فراگیر و کم نظیر است.

به گزارش خبرگزاری مهر، بیانیه شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان همدان به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به شرح زیر است.

جَاءَ الْحَقُّ وَ زَهَقَ الْبَاطِلُ إِنَّ الْبَاطِلَ کَانَ زَهَوقَا انقلاب ما انفجار نور بود. حضرت امام خمینی (س)

انقلاب اسلامی در نوع و ماهیت خود در جهان یک انقلاب جامع، فراگیر و کم نظیر است. از منظر قرآن کریم تنها دو انقلاب منجر به حاکمیت تمام عیار دین شد؛ یکی انقلاب حضرت موسی (ع) و دیگری انقلاب حضرت محمد مصطفی (ص).

انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی (ره) سومین زنجیره انقلاب‌ها از این نوع است که کاملاً صبغه ی الهی و رنگ خدایی دارد و فراگیر و جامع است و منجر به تشکیل حکومت و بروز و ظهور حاکمیت دین در عرصه‌ی اجتماع شد.

بنیان گذار این انقلاب حضرت امام خمینی سلام الله علیه حاصل و نتیجه‌ی چهل نسل تهجد و نماز، دعا و ابتهال به درگاه خداوند و مجاهدت روحانیت اصیل شیعه بود.

او با شناخت اسلام و حقایق نورانی آن، از زلال معرفت سخن گفت و با طرد استکبار شرق و غرب از صحنه سیاسی و با نفی گفتمان متجمد (تحجر) و متجدد (انفعال)، گفتمان مجدد را در سیمای اسلام ناب محمدی (ص) مطرح نمود.

امام (ره) دین را و آیه‌های انسان ساز قرآن کریم را به صحنه‌های عشق آفرین زندگی کشاند و با انهدام ساختارهای نظام پوسیده ی طاغوتی، حکومتی مبتنی بر دین و اصل رکین ولایت مطلقه فقیه در ادامه مسیر حرکت حاکمیت پیامبران و ائمه هدی علیه السلام بنیان گذاشت و در ادامه راه، خلف صالح او رهبر حکیم و فرزانه انقلاب، مولا و مقتدایمان حضرت امام خامنه ای عزیز در طوفان خیزترین برهه‌های روزگار، کشتی سرنوشت ما را به ساحل فلاح و صلاح رساند و از گرداب‌های هول و وحشت به جزیره امن استقلال، عزت، آزادی و جمهوری اسلامی هدایت کرد و امروز پیام انقلاب به جهان تشنه حقیقت، معنویت و عدالت صادر شده است و با الهام از رهنمودهای امامین انقلاب و اقتدار شهیدان سرفراز و بالنده برای اجرای گام دوم و تشکیل تمدن اسلامی خویش محکم و استوار به پیش می‌رود.

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی، ضمن تبریک چهل و چهارمین سالگرد انقلاب اسلامی و در چهارمین سال گام دوم، با تاکید بر حفظ ارزش‌ها، و انسجام همه نیروهایی که دل در گرو آرمانهای شهیدان عزیز و امامین انقلاب دارند. از همه مردم ولایتمدار و شهید پرور استان دار العلم، دار الجهاد و دار المومنین همدان دعوت می‌نماید تا با خلق حماسه حضور عاشقانه در روز شنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ بصیرت و وحدت انقلابی خود را به رخ جهانیان بکشانند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1031880

مهمترین اخبار ایران و جهان: