نیوز سیتی!
20 بهمن 1401 - 15:50

جنگ ترکیبی دشمن به درستی تبیین نشده است

اردبیل- کارشناس و پژوهشگر رسانه گفت: جنگ ترکیبی دشمن ابعاد متفاوتی را در بر گرفته ولی در کشور تبیین درستی در این زمینه انجام نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد لسانی بعد از ظهر پنجشنبه در نشست با جمعی از روحانیون با محوریت رسانه‌شناسی و سواد روایت در تبلیغات اسلامی استان اردبیل اظهار کرد: دشمن با هویت‌سازی کذایی و مبتنی بر تضعیف حقوق انسان‌ها سعی می‌کند تا انحراف را در جامعه شدت و سرعت بیشتری ببخشد.

وی تصریح کرد: در سال‌های اخیر با القای هویت‌های کذایی همچون فمینیستی، هم‌جنس‌گرایی و یا ایجاد توده‌های معترض تلاش بر این است تا ملت‌سازی در داخل ملت‌ها به عنوان اهداف جنگ ترکیبی مورد توجه قرار گیرد.

کارشناس و پژوهشگر رسانه تلاش دشمن را برای تغییر نگاه دولت‌ها به تاریخ، فرهنگ و حوزه آموزش و پرورش یادآور شد و گفت: نگاه دولت‌ها به آینده باید مبتنی بر یک نگاه واقع‌بینانه، درست و امیدبخش باشد اما دشمن در جنگ ترکیبی سعی کرده تا با صدمه وارد کردن به حوزه تاریخ، فرهنگ و آموزش و پرورش انحراف حقیقی را در جامعه انسانی به وجود آورد.

لسانی تلاش اندیشکده‌های غربی را برای جمعیت‌سازی، اراده‌سازی، کنش‌گری و تغییر نظم اجتماعی یادآور شد و افزود: این اندیشکده‌ها روی تک تک موضوعات ساعت‌ها و یا هفته‌ها برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری کردند تا با تغییر افکار و اندیشه‌ها بتوانند زمینه انحراف جوامع بشری را به وجود آورند.

وی اصل توطئه دشمن را در مقابله با ایدئولوژی انقلاب اسلامی و مبانی ارزشی آن یادآور شد و خاطرنشان کرد: ما نتوانسته‌ایم به رغم شناخت خط مقدم دشمن در این حوزه با رویکرد جهاد تبیین آگاه‌سازی را انجام دهیم در حالی که جبهه استکبار سعی می‌کند تا توده‌های مردم را با راهکارهای متفاوت همراه خود کند.

لسانی تلاش اندیشکده‌های غرب و متخصصان جنگ روانی، ترکیبی و شناختی را در تغییر نگرش‌ها و هویت‌سازی کذایی یادآور شد و اضافه کرد: هر چند دشمن با حمله‌های سایبری سعی می‌کند تا به کشور ما صدمه وارد کند اما اصلی‌ترین حمله سایبری دشمن تخریب اندیشه‌ها و ادراک جامعه انسانی است تا با تصویرسازی غلط به نوعی ذهن‌ها را مشوش جلوه دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: دشمن تلاش می‌کند تا با معکوس نشان دادن ارزش‌های دینی و اعتقادی مردم نسبت به ایجاد بی‌اعتمادی حرکت‌های ایذایی را انجام دهد در حالی که مقام معظم رهبری بارها بر موضوع نفوذ تاکید کرده و حتی از مسئولان خواسته تا مراقبت‌های جدی را انجام دهند.

لسانی تلاش دشمن را برای ضربه زدن به هویت دینی و اعتقادی مردم و به راه‌اندازی جنبش فحاشی برای تطهیرشکنی و قوم‌شکنی از مسائل ارزشمند در جامعه یادآور شد و اظهار کرد: دشمن در فضای مجازی خیمه سنگینی زده و تلاش می‌کند با ترفندهای مختلف بر عقاید، اندیشه‌ها و حرکت رو به جلوی مردم صدمه وارد کند.

وی دستکاری در اطلاعات را از دیگر تلاش مذبوحانه دشمنان برشمرد و تصریح کرد: بی‌احترامی به نمادهای دینی، ارزشی و مهمتر از همه وارونه نشان دادن اطلاعات و انتشار اخبار جعلی دشمن را بیش از گذشته در رسیدن به اهدافش جری‌تر کرده و به نظر می‌رسد در جنگ سایبری که بخشی از آن جنگ ترکیبی و اطلاعاتی است، باید به هوش باشیم تا در لایه‌های مختلف این حرکت گرفتار نیاییم.

کارشناس و پژوهشگر رسانه به روحانیون توصیه کرد تا با درک درست از روایت صحیح، اجازه ندهند تا روایت‌های غلط و غیررسمی جایگزین حقایق شده و مردم گرفتار شبهات و برخی القائات غلط شوند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1029936

مهمترین اخبار ایران و جهان: