نیوز سیتی!
01 اسفند 1401 - 22:15

هشدار به بهانه دریافت سود،ضرر نکنید

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی گفت:کاربران توجه داشته باشند که هرلینکی که برای آنان با عنوان ثبت نام،دریافت و یا واریز سود سهام عدالت با سرشماره شخصی ارسال می شود ، کلیک نکنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محسن محمودی اظهار داشت: مجرمان سایبری در هر زمان و مکان دنبال فرصت مناسبی هستند تا از کاربران فضای مجازی کلاهبرداری کنند و برای رسیدن به اهداف پلید خود از راه های مختلف اقدام به این کار می کنند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: کلاهبرداران با عناوین مختلف مانند ثبت نام،دریافت و یا واریز سود سهام عدالت لینک های جعلی را از طریق پیامک‌ با سرشماره شخصی و یا از طریق اکانت های جعلی  برای کاربران فضای مجازی ارسال می کنند.

محمودی با بیان اینکه هدف ارسال‌کنندگان لینک‌های جعلی دسترسی به اطلاعات بانکی افراد است ادامه داد: شهروندان با کلیک کردن برروی لینک های جعلی و با وارد نمودن اطلاعات خواسته شده و یا نصب اپلیکیشن اعلامی، افراد کلاهبردار را در رسیدن به اهداف مجرمانه خود همراهی می کنند.

رئیس پلیس فتا استان افزود: چنانچه افراد پیام‌هایی تحت عناوین و موضوعات مختلف همچون دریافت و واریز سود سهام عدالت دریافت کردند که در آنها پرداخت مبلغی هرچند کم و یا سایر اطلاعات درخواست شده بود، آگاه باشند که تمامی آنها جعلی بوده و به هیچ وجه اقدام به کلیک کردن برروی این لینک ها را نکنند.

وی بیان داشت: کاربران هوشیار باشند هرگونه خبر در خصوص ثبت‌نام و یا پرداخت سود سهام عدالت را تنها از طریق رسانه‌های رسمی دنبال کرده و از ورود به سایت‌های مشابه و کلیک کردن بر روی لینک‌های ارسالی در شبکه‌های اجتماعی به جد پرهیز کنند. 

این مقام انتظامی به کلاهبرداران فضای مجازی هشدار داد و گفت: هرشخصی که بخواهد با عناوین و ترفندهای مختلف اقدام به کلاهبرداری از هموطنان نمایند پلیس حتما در چهارچوب قانون با اینگونه افراد برخورد قاطع خواهد کرد.

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی به شهروندان و کاربران فضای مجازی توصیه کرد که بر روی پیامک ها و لینک های جعلی ارسال شده تحت هیچ شرایطی کلیک نکرده و در صورتی که با موارد مجرمانه و مشکوک مواجهه شدید مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس  WWW.Cyberpolice.ir  و یا تماس با مرکز فوریتهای سایبری به شماره 096380 گزارش کنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1047036

مهمترین اخبار ایران و جهان: