نیوز سیتی!
09 اسفند 1401 - 16:43

کسر هزار میلیارد تومانی بودجه دفتر شهردار تهران

با رأی اکثریت اعضای شورای شهر بودجه دفتر شهردار تهران به مبلغ ۲ هزار و ۱۶۱ میلیارد تومان به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، بررسی ردیف بودجه دفتر شهردار تهران به مبلغ ۲ هزار و ۱۶۱ میلیارد تومان در دستور کار یکصد و سی و دومین جلسه شورای شهر تهران قرار گرفت.

در ابتدای بررسی این دستور محمد اخوندی عضو شورای شهر تهران گفت: تصمیم بر این شد تا هزار و ۲۲۵ میلیارد تومان از بودجه دفتر شهردار کسر شود و از ۳ هزار و ۳۸۶ میلیارد تومان پیشنهادی به ۲ هزار و ۱۶۱ میلیارد تومان برسد.

پس از این اظهارات علیرضا زاکانی شهردار تهران گفت: سال گذشته زیر مجموعه‌های کلان دفتر شهردار تهران ۱۷ مورد بوده و ۶۸۹ میلیارد بوده است که امروز به ۱۸ مورد و ۲ هزار و ۱۶۰ میلیارد تومان رسیده است.

وی ادامه داد: فاوا نیازمند امکانات است و قیمت‌ها چندین برابر شده و باید حل شود که چگونه مأموریت‌ها و هزینه‌ها بیشتر می‌شود اما بودجه بیشتر نمی‌شود.

شهردار تهران گفت: مجموعه حقوقی شهرداری تهران تا امروز ۱۱۰ میلیارد تومان هزینه پرونده‌ها کرده و ۱۹ هزار میلیارد تومان دریافت کرده است اما آیا این هزینه در سال آینده ارزان‌تر می‌شود که ۹۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است؟.

زاکانی با بیان اینکه برای دفاع از سامانه‌های خود به بودجه بیشتر احتیاج داریم گفت: ابلاغ شده است که صیانت های سخت افزاری و نرم افزاری ما بیشتر شود که بیش ۹ از ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه احتیاج دارد و باید بدانیم که این بودجه از کجا باید تأمین شود.

در ادامه با رأی اکثریت اعضای شورای شهر این مبلغ به تصویب رسید.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1063680

مهمترین اخبار ایران و جهان: