نیوز سیتی!
12 اسفند 1401 - 19:23

گردنه کلوسه فریدونشهر بعد از یک ماه بازگشایی شد/ راه یک روستا هنوز مسدود است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: گردنه کلوسه فریدونشهر که به دلیل بارش سنگین برف و سقوط بهمن مسدود شده بود، بعد از یک ماه بازگشایی شد.

منصور شیشه‌فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به بازگشایی گردنه کلوسه بعد از گذشت یک ماه اظهار داشت: به علت شدت برف و کولاک و ریزش بهمن ۱۶۵ روستای استان راه آن مسدود شد که با تلاش اداره راهداری و سایر دستگاه‌ها راه این روستاها بازگشایی شد و تنها ۹ روستای فریدونشهر راه دسترسی به آن‌ها مسدود بود.

وی با بیان اینکه روستاهای کلوسه ۱۲۰ کیلومتری فریدونشهر هستند و در گردنه صعب‌العبور قرار دارند، افزود: برای برف‌روبی در این مدت عوامل اداره راه با ۳ دستگاه بولدوزر و ۳ دستگاه خودروی پشتیبانی و کمک گروه ۴۰ مهندسی سپاه صاحب‌الزمان(عج) یک ماه تلاش کردند تا راه را بازگشایی کنند.

 

شیشه‌فروش با اشاره به سقوط ۸ بهمن در گردنه کلوسه گفت: ارتفاع بزرگ‌ترین بهمن به ۱۵ متر رسید و در این مدت عوامل اداره راه از ۵ گردنه عبور کردند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به شرایط بسیار سخت بازگشایی گردنه کلوسه عنوان کرد: این محور ۲۰ کیلومتر است که ۵ کیلومتر آن گردنه است و در حال حاضر فقط روستای کمران راه آن بسته و برق و مخابرات آن قطع است و اکیپ اداره راه در حال بازگشایی راه این روستا هستند.

 

وی با اشاره به اینکه تیم‌های اداره برق برای روشنایی پنل‌های خورشیدی را به روستای کمران انتقال داده‌اند، بیان کرد: در این مدت بالگرد پایگاه چهار پشتیبانی هوانیروز ۳ سورتی پرواز انجام داد و مایحتاج این روستاها را منتقل کرد، همچنین ۷ سورتی پرواز برای انتقال بیماران انجام شد.

 

شیشه‌فروش با اشاره به اعزام تیم‌های واکسیناسیون دامپزشکی به روستاهای پشتکوه فریدونشهر اضافه کرد: در حال حاضر ۴۰۰ بسته غذایی، ۲۰ تن آرد و خوراک دام به صورت زمینی به این روستاها ارسال شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اعزام پزشک و پرستار به روستاهای پشتکوه و ویزیت بیش از ۱۳۰ بیمار افزود: با توجه به گرم شدن هوا و ذوب برف‌ها به کوهنوردان هشدار می‌دهیم از صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1070436

مهمترین اخبار ایران و جهان: