نیوز سیتی!
12 اسفند 1401 - 11:15

حریق جنگل‌های گالیکش مهار و اطفاء شد + فیلم

فرماندار گالیکش از اطفاء کامل حریق جنگل‌های گالیکش خبر داد و گفت: 20 هکتار متاثر از این حریق بود که با تلاش نیروهای امدادی، مردمی و بسیج اطفاء شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، از ساعت ۹ صبح روز گذشته ارتفاعات جنگلی روستای «بش اویلی» و «ترجنلی» شهرستان گالیکش طعمه حریق شد و این حریق تا ساعت ۱۳ روز گذشته ادامه داشت و متاسفانه به دلیل صعب‌العبور بودن منطقه، وزش باد و سختی اطفاء سریع، این آتش دوباره شعله‌ور شد.

پس از شعله‌ور شدن دوباره این حریق، ۱۰۰ نیروی امدادی، بسیجی، مردمی و محیط زیست به عنوان نیروهای تازه‌ نفس به منطقه اعزام شدند.

فرماندار گالیکش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان در خصوص آخرین وضعیت این حریق اظهار کرد: با تلاش بسیار زیاد این حریق ساعت ۲ بامداد امروز اطفاء شد.

علی جوان بیان کرد: هشت تیم آماده را در منطقه اعزام کردیم تا کنده‌های موجود در کف منطقه که در حال سوختن است نیز به صورت کامل خاموش شود.

وی اضافه کرد: خوشبختانه هیچ حریق فعالی در منطقه نداریم و این آتش سوزی به صورت کامل اطفاء شده است.

فرماندار گالیکش در خصوص علت وقوع این حریق بیان کرد: علت در حال بررسی است اما از هم استانی‌ها، مسافران عزیز و شهروندان محترم تفاضا داریم در هر نقطه‌ای از جنگل که حاضر می‌شوند از روشن کردن حریق خودداری کنند و در صورت ضرورت به برافروختن آتش، قبل از خروج منطقه آتش را به صورت کامل خاموش کنند.

جوان گفت: حریقی که رخ داد در ۲۰ هکتار از صعب‌العبورترین و سخت‌ترین نقاط بوده و امدادگران با تلاش بسیار زیاد موفق شدند این آتش را خاموش کنند.

لازم به ذکر است، مساحت گالیکش ۸۹ هزار هکتار است که ۱۷ هزار هکتار آن در محدوده پارک ملی گلستان با مدیریت محیط زیست، ۵۱ هزار هکتار آن جنگل و مرتع با مدیریت منابع طبیعی و ۲۱ هزار هکتار آن هم به عنوان اراضی کشاورزی، روستایی و شهری در اختیار مردم است.

انتهای پیام/۸۳۰۰۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1069536

مهمترین اخبار ایران و جهان: