نیوز سیتی!
06 اسفند 1401 - 10:32

علت کمبود مرغ در بازار کهگیلویه و بویراحمد چیست؟ توزیع ۲ هزار تن مرغ گرم تا پایان ماه رمضان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برنامه‌های این سازمان برای ایام فروردین و ماه رمضان در زمینه تامین گوشت گرم را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید علی معتمدی در نشست ستاد تنظیم بازار با بیان اینکه نمی‌توانیم بدون توجه به استان‌های همجوار قیمت‌ها را تعیین کنیم، گفت: دلیل کمبود مرغ جوجه‌ریزی و توزیع مرغی بود که از حد نرمال کمتر بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: افت قیمت‌ها موجب شد از ۱۵ بهمن تا ۱۵ اسفند جوجه‌ریزی‌ها کمتر از حد نرمال باشد و برخی از تولیدکنندگان به دلیل ضرر و زیان نتوانستند تولیدی داشته باشند.

وی عنوان کرد: کمبود مرغ را تا ۱۵ اسفند ماه خواهیم داشت اما تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ با یک میلیون جوجه‌ریزی که خواهیم داشت مشکل کمبود مرغ جبران خواهد شد.

معتمدی با بیان اینکه تا پایان ماه رمضان دو هزار تن مرغ گرم در بازار استان توزیع می‌شود، گفت: قیمت تعزیراتی مرغ ۶۳ هزار تومان است اما تا ۶۸ هزار تومان افزایش یافته و در استان‌های همجوار رقم از این بالاتر است و در صورتی که قیمت مرغ مدیریت نشود احتمال قاچاق مرغ وجود دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ۳۵۰ تن مرغ منجمد کارتونی ذخیره‌سازی شده است، این در حالی است که سال گذشته ۲۰۰ تن مرغ منجمد ذخیره‌سازی و توزیع شد.

معتمدی خاطرنشان کرد: گوشت گوساله منجمد ۲۹۰ تن سهمیه استان بود که ۸۰ هزار تن توزیع شد و مابقی سهم استان توزیع خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1055436

مهمترین اخبار ایران و جهان: