نیوز سیتی!
13 اسفند 1401 - 10:33

آمادگی هتل‌ و اقامتگاه‌های کرمانشاه برای پذیرش گردشگران نوروزی

کرمانشاه- معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه از آمادگی هتل‌ و اقامتگاه‌های کرمانشاه برای پذیرش گردشگران نوروزی خبر داد.

علی صابر در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آمادگی هتل‌ها در آستانه عید نوروز و پذیرش گردشگران در استان کرمانشاه، اظهار کرد: کرمانشاه به عنوان یکی از قاصد گردشگران پس از ۲ سال کم تحرکی در حوزه گردشگری امسال در آستانه عید نوروز در حال آمادگی است.

وی افزود: استان کرمانشاه با ۲۶ هتل به ظرفیتی بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ نفر، پنج هتل آپارتمان، ۲۰ مهمانپذیر، ۱۸ مرکز مجتمع تفریحی و گردشگری، ۳۰ واحد پذیرایی بین راهی، ۶ سفره خانه سنتی، ۸۶ دفاتر خدمات مسافرتی، ۱۰۰ خانه مسافر، ۴۸ اقامتگاه بوم گردی، ۲ اقامتگاه سنتی و ۲ هتل بوتیک آماده پذیرایی مسافران در کرمانشاه است.

معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه تصریح کرد: از مجموع هتل و اقامتگاه‌های استان کرمانشاه ۹ هتل، سه هتل آپارتمان، ۱۵ مهمانپذیر، ۲ مجتمع گردشگری، هفت واحد پذیرایی بین راهی، سه سفره خانه سنتی، چهار بوم‌گردی شهری، ۲ هتل بوتیک و ۲ اقامتگاه در شهر کرمانشاه قرار داشته و مابقی در شهرستان‌ها قرار دارند.

صابر در ادامه به اقدامات انجام شده برای تبلیغات گردشگری استان کرمانشاه اشاره و عنوان کرد: سامانه «کرمانشاه گشت» با هدف معرفی تمامی جاذبه‌های گردشگری استان کرمانشاه توسط بخش‌های خصوصی راه‌اندازی شده و راهنمایی لازم نیز برای آنها به کار برده شده است.

وی با بیان اینکه ۲۰ مدل بروشور برای معرفی جاذبه‌های گردشگری آماده شده، خاطرنشان کرد: برای تمامی شهرستان‌های استان کرمانشاه به تفکیک بروشورهایی تهیه شده که در آن جاذبه‌های گردشگری هر شهرستان معرفی و توضیح داده شده است.

معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه بیان کرد: چاپ کتاب جاذبه‌های گردشگری کرمانشاه، برگزاری برنامه‌ها تلویزیونی با همکاری صدا و سیمای کرمانشاه و نصب بنرهایی با محتواهای گردشگری و معرفی جاذبه‌های گردشگری استان کرمانشاه را خواهیم داشت.

صابر در پایان تاکید کرد: در ورودی شهرها نیز علاوه بر خوش‌آمدگویی و استقبال به گردشگران ایستگاه‌های اطلاع رسانی به صورت مشترک با هلال احمر کرمانشاه خواهیم داشت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1071180

مهمترین اخبار ایران و جهان: