نیوز سیتی!
20 اسفند 1401 - 10:38

موانع تجاری ایران و ترکیه باید از بین بروند

ارومیه - رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه گفت: موانع تجارت ۳۰ میلیارد دلاری ایران و ترکیه باید از بین برود.

عادل نجف‌زاده در گفتگو با خبرنگار مهر در ارومیه، با اشاره به اشتراکات فرهنگی و تاریخی بین دو کشور ایران و ترکیه افزود: با توجه به سابقه دینی و فرهنگی و روابط تاریخی بین دو ملت ایران و ترکیه، امروز دیدگاه بسیار مثبت بین پارلمان‌های دو کشور به‌خصوص در بحث تجارت فی‌مابین وجود دارد.

وی افزود: برای اولین بار در تاریخ مجلس ایران، اعضای گروه دوستی ایران و ترکیه دو بار به ترکیه سفر داشته‌اند که در این دیدارها با مسئولین رده بالای حاکمیتی ترکیه رایزنی شده است که نشان‌دهنده عزم مجلس برای احیای ترای تجاری ۳۰ میلیارد دلاری بین دو کشور است.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی با یادآوری ظرفیت‌های تجاری دو کشور ایران و ترکیه تصریح کرد: در سفر اخیر گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه، رفع موانع تجارت بین دو کشور بود که در این زمینه، نگاه‌های بسیار مثبت پارلمانی در دو کشور وجود دارد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه با تشریح نقش گروه‌های دوستی پارلمانی در کاهش تنش‌ها و افزایش نقطه‌نظرات مشترک بین کشورها بیان کرد: افزایش مراودات اقتصادی بین دو کشور ایران و ترکیه، هدف اصلی مجالس دو کشور و به‌خصوص نمایندگان مجلس یازدهم است که انجام دو سفر نمایندگان مجلس به ترکیه، در همین راستا قرار دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1085636

مهمترین اخبار ایران و جهان: