نیوز سیتی!
11 اسفند 1401 - 16:49

راه مقابله با دشمنان جذب سرمایه‌گذار است/ زنجان دروازه ورود به محور ترانزیت است

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور دلیل اقدامات خصمانه دشمن در قبال ایران را ایستادگی بر استقلال کشور دانست و گفت: راه مقابله با این رفتار فراهم کردن زمینه تولید از طریق جذب سرمایه‌گذار است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان محسن کوشش تبار، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور در جلسه اطلس سرمایه‌گذاری استان_ سامانه sdi، گزارش از شرکت‌های دانش‌بنیان و منطقه ویژه اقتصادی استان با اشاره به تلاش مدیران جهادی استان برای پیاده کردن اقتصاد مقاومتی به صورت عملیاتی اظهار کرد: در این زمینه مسوولان مرکزی برای تفویض اختیار به مراکز استان‌ها در راستای فراهم کردن زمینه پیشرفت آنها تلاش خواهند کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور با تاکید بر اهمیت اعتبارات و بودجه برای فراهم کردن زمینه توسعه و پیشرفت استان‌ها افزود: ولی مهم‌تر از اعتبارات و بودجه نیروهای انسانی و با انگیزه هستند که می‌توانند زمینه توسعه و پیشرفت را فراهم کند. کوشش‌تبار با تأکید بر وجود زمینه و درک مناسب از فناوری در استان زنجان تصریح کرد: وجود درک مناسب از مجموعه و امکانات یک فرصت برای استان به شمار می‌رود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور ادامه داد: مسوولان وزارت کشور در سال ۴۰۲ منتظر.اطلس کامل که یک حرکت تحولی محسوب می‌شود هستند. وی به نقش محوری و میانداری وزارت کشور در امور اقتصادی اشاره کرد و گفت: باید به شما بگویم که برای آغاز اقدامات مورد نیاز برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی همین الان هم دیر شده است.

کوشش‌تبار با تاکید بر راهگشا بودن منطقه ویژه اقتصادی افزود: زنجان خواسته یا ناخواسته، دروازه ورود به محور ترانزیت است که تحقق این مهم اقدام و عمل نیاز دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور با تاکید بر اینکه زنجان در همه حوزه‌ها حرف برای گفتن دارد، ادامه داد: باید اذعان کرد که مطالبات و انتظارت دولت هم زیاد است. وی با ابراز ناراحتی دولت از خام‌فروشی در زنجان افزود: خام فروشی در زنجان سابقه دارد که باید برای اصلاح آن اقدام شود.

کوشش‌تبار بر لزوم تلاش بر ارج‌گذاری بر جایگاه سرمایه‌گذار تاکید کرد و گفت: زیباترین و مدرن‌ترین جایگاه‌ها باید در اختیار شرمایه‌گذار قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور دلیل اقدامات خصمانه دشمن در قبال ایران را ایستادگی بر استقلال کشور دانست و ادامه داد: راه مقابله با این رفتار فراهم کردن زمینه تولید از طریق جذب سرمایه‌گذار است.

وی با بیان اینکه بارگزاری ۱۰ فرصت سرمایه‌گذاری برای هر شهر ستان را در سامانه طراحی شده، یک ضرورت برشمرد و خاطرنشان کرد: زنجان تا کنون ۵۵ فرصت سرمایه‌گذاری را ثبت کرده و بقیه فرصت‌ها هم باید ثبت شود.

پایان پیام/۷۳۰۰۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1068380

مهمترین اخبار ایران و جهان: