نیوز سیتی!
16 اسفند 1401 - 23:32

شناخت عمیق ظرفیت‌های استانی در سند توسعه و پیشرفت ضروری است

زنجان-وزیر کشور به شناخت گسترده و عمیق از ظرفیت‌های استانی در سند توسعه و پیشرفت تأکید کرد و گفت: شناخت گسترده و عمیق از ظرفیت‌های استانی در سند توسعه و پیشرفت از اهمیت بالایی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد وحیدی، شامگاه سه‌شنبه در آیین بهره‌برداری از طرح‌های فناوری دیجیتال شامل داشبورد مدیریتی، زیرساخت داده مکانی(SDI) و پروژه شهروندسپاری شهرداری زنجان اظهار کرد: علاوه بر اینکه مردم باید احساس کنند که ما تمام‌عیار در خدمت آن‌ها هستیم و این موضوع سرمایه اجتماعی نظام را بالا می‌برد، شناخت گسترده و عمیق از ظرفیت‌های استانی در سند توسعه و پیشرفت استان از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از نقاط کشور و استان‌ها را درست نمی‌شناسیم، ابراز کرد: به تفکیک از روستا تا شهر و مناطق بیرونی و داخلی به این شناخت عمیق خیلی احتیاج داریم و باید اطلسی داشته باشیم که زیست‌بوم ما را معرفی کند.

وزیر کشور ادامه داد: باید اطلاع از موضوعاتی مثل توان اکولوژیک معادن یا امکان واگذاری‌های توسعه را داشته تا بتوانیم به‌موقع کار درست را انجام دهیم و این زمینه‌ساز توسعه سریع و منطقه‌ای است.

وی با اشاره به اینکه سامانه‌ها به شما کمک می‌کند تا شناخت عمیق و آمار دقیق نسبت به داشته‌های استان داشته باشید، تصریح کرد: مرحله بعد از شناخت دقیق، مدیریت دقیق ظرفیت‌ها است و در این زمینه شاید در استانی که گستردگی جغرافیایی و تعدد اقوام را داشته باشد، نتوان الگوسازی انجام داد اما در زنجان کاملا می‌تواند مدلسازی خوبی اتفاق بیفتد و توسعه یابد و این منوط به مدیریت یکپارچه است.

وحیدی به مدیریت یکپارچه راهبرادی تأکید کرد و گفت: مدیریت راهبردی به این معنی نیست که ما همه مسائل را از نگاه کلان ببینیم بلکه به بعضی مسائل باید به طور روزمه بپردازیم و مشکلات مردم را حل کنیم اما نگاه‌های روزمره هیچگاه نباید ما را از نگاه راهبردی برای حرکت رو به جلو باز دارد.

وی افزود: مهم این است که در این مدیریت اولویت‌های رضایت‌بخش برای مردم را پیدا کنیم و مردم احساس همبستگی با توسعه کنند و در این خصوص باید مرتب در استان نظرسنجی داشته باشید که نظرات آن‌ها در اولویت‌بندی‌ها مشخص شود و اگر مردم برداشت دقیقی از طرح‌ها نداشته باشند باید به موقع توجیه شوند.

وزیر کشور با اشاره به اینکه الگوی توسعه و پیشرفت استان باید مرتب به روزرسانی شود، بیان کرد: مسائل ممکن است در طول زمان تغییراتی داشته باشد و مدیریت یکپارچه باید متناسب با زمان انجام شود.

وی با تأکید بر اینکه باید مراقب بود که آسیب‌های اجتماعی از دید پنهان نماند، عنوان کرد: باید این موضوع در مدیریت یکپارچه مد نظر باشد و در اینجا الگوسازی مهم است و باید مدیریت خوبی صورت گیرد تا کودک کار و معتاد متجاهر نداشته باشیم.

وحیدی خاطرنشان کرد: علاوه بر مدیریت اجتماعی که اهمیت یافته، جهاد تبیین باید در استان انجام شود؛ چراکه باید کار مهمی صورت گیرد تا مردم استان راجع به دستاوردهای انقلاب توجیه شوند و این موضوع جزو مسائل مهم فرهنگی ما است.

وی با اشاره به اینکه با توجه به ظرفیت‌های موجود، زنجان این آمادگی را دارد که یک استان الگو باشد، بیان کرد: استفاده از ظرفیت‌های مردمی و مدیریتی در خیریه‌های این استان بارز است و این نگاه می‌تواند پایلوت برای کل کشور باشد و با توجه به پایه‌های قوی ایمانی در استان ظرفیت‌های توسعه بیش از پیش بارور شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1080180

مهمترین اخبار ایران و جهان: