نیوز سیتی!
16 اسفند 1401 - 17:05

دیدار «رحمان» با معاون اروپا و آسیای مرکزی بانک جهانی

رئیس جمهور تاجیکستان با معاون اروپا و آسیای مرکزی بانک جهانی دیدار و همکاری فعلی و دورنمای روابط بین دو طرف را بررسی کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «امامعلی رحمان»، رئیس جمهور تاجیکستان و «آنا بریدی» معاون اروپا و آسیای مرکزی بانک جهانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در جریان این دیدار که در محل «کاخ ملت» شهر دوشنبه برگزار شد، همکاری فعلی و چشم‌انداز روابط تاجیکستان و بانک جهانی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رحمان در این دیدار از سطح روابط دوجانبه تاجیکستان و بانک جهانی ظرف 30 سال شراکت و تطبیق طرح‌های مختلف در این کشور با مشارکت این نهاد مالی اظهار سپاس و رضایت کرد.

ضمن گفت‌وگو در مورد جذب بیشتر سرمایه‌گذاری‌های شرکای توسعه در حوزه‌های بهداشت، آموزش و پرورش، حفظ اجتماعی و دسترسی جمعیت به غذای با کیفیت تبادل نظر شد.

حمایت مستمر از اصلاحات اقتصادی، تامین مالی توسعه بخش انرژی و تضمین امنیت غذایی از جمله همکاری‌های مفید بین تاجیکستان و بانک جهانی ارزیابی شد.

در ارتباط با وضعیت پیچیده ژئوپلیتیکی جهان امروز و تشدید پیامدهای آن، انجام اصلاحات مستمر به منظور پیشگری و کاهش تاثیر مخاطرات و عامل منفی موثر بر اقتصاد ملی ضروری تلقی شد.

در این دیدار دو طرف همچنین در خصوص سایر موضوعات مورد علاقه بحث و تبادل نظر کردند.

پایان پیام/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1079680

مهمترین اخبار ایران و جهان: