نیوز سیتی!
05 اسفند 1401 - 20:51

ابتکار جالب آموزش و پرورش چاروسا

مسئولان آموزش و پرورش چاروسا ایتکاری جالب در نشست با فرهنگیان دارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از چاروسا، از آغاز بازگشایی مدارس برنامه سفر و جلسات مدیران مدارس با رئیس آموزش و پرورش و معاونان هر ماه در یک روستا آغاز شد.

در این جلسات موضوعات مختلف بحث و تبادل نظر می شودـ

ابن نشست در اسفندماه در روستای گردشگری کمردوغ برگزار شد که مورد استقبال مدیران مدارس قرار گرفت.

جلسه هم اندیشی مدیران مدارس مستقل، ابتدایی ومتوسطه اول و دوم منطقه چاروسا با حضوررئیس اداره ،معاونین برنامه ریزی و آموزشی کارشناسان آموزش و حراست در دبیرستان متوسطه اول امام محمد باقر (ع) کمردوغ واقع درمنطقه زیبای و دیدنی آبشار کمر دوغ برگزار شد.

علی الهامی رئیس آموزش و پرورش چاروسا در ابن مراسم با گرامیداشت ایام شعبانیه و جشن های پیش رو و تقدیر از حضور مردم و دانش آموزان در مراسم 22بهمن، از زحمات مدیران و معاونین آموزشی مدارس در فرآیند آموزشی تقدیر کرد و گفت: هدف از برگزاری این جلسه  تبیین و تشریح اهم وظایف ،مسئولیت ها، و تحلیل عملکرد های پنج ماهه مدیران و معاونین  آموزشی در مدارس و ارائه راهکارهای کیفی در مسیر پیشرفت آموزش و همچنین ایجاد نشاط و همدلی بین مدیران  است. 

الهامی تصریح کرد: مدیر یک مدرسه به عنوان نماینده اداره و راهبر مدرسه می باشد و مدیر توانمند می تواند مدرسه تحولی که مد نظر سند تحول بنیادین است را به وجود آورد و مدیران مدارس باید تمام تلاش خود را برای ترغیب دانش آموزان به آموزش و مسائل پرورشی افزایش دهند.

رئیس آموزش و پرورش چاروسا با ایام نوروز و اسکان مدارس اشاره و تاکید کرد: بخش چاروسا مناطق و روستاهای زیبای گردشگری دارد که مورد توجه گردشگران است که باید مدیران، مدارس خود را برای ایام نوروز به خصوص روستاهای که گردشگر پذیر هستند باید مدارس را آماده کنند تا از مهمانان به نحو خوبی استقبال کنند.

وی یادآور شد: ظرفیت امامزاده سید محمود و میرسالار از دیگر ظرفیت های زیارتی هستند که باید مدارس این روستاها هم مورد توجه قرار بگیرد و مدیران این مدارس هم مدارس را تکمیل و آماده کنند و آمار مدارس تا نیمه اسفند اعلام خواهد شد.

الهامی همچنین با بیان اینکه تا پایان اسفند مدارس دایر هستند و با مدیران که اقدام به تعطیل مدارس کنند برخورد می شود ادامه داد: دانش آموزان امانت دست مدارس هستند و باید از تمامی ظرفیت های خود برای تقویت آموزش اقدام شود.

همچنین محمد حسین جلال فر معاون آموزشی در سخنانی گزارشی از ارزیابی و بررسی نمرات پایانی نوبت اول متوسطه اول و دوم بخصوص دانش آموزان پایه دوازدهم در سه رشته انسانی ،تجربی و ریاضی به تفکیک دروس و خصوصا آسیب شناسی نمرات و دروس سال دوازدهم ارائه کرد.

جلال فر درباره اهمیت هدایت تحصیلی در انتخاب رشته دانش آموزان و آینده تحصیلی و شغلی آنان نکاتی را بیان کردند و گفت:  با برنامه ریزی دقیق و منظم که از شروع سال تحصیلی با تشکیل جلسات آموزش دانش آموزان و خانواده ها در سطح مدارس متوسطه اول برگزار شدند ، سعی در برداشتن مشکلات در این مورد است. 

مصطفی نیک نژاد معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع ضمن تبریک ماه شعبان با ارائه این حدیث از امام(ع) که "هیچ حرکت و رفتاری نیست مگر این که در آن به شناخت ومعرفت نیازمند باشید" از مدیران مدارس دعوت کرد که تلاش کنید مدارس را به سمت بهره وری یعنی کارایی واثر بخشی و نتیجه بخشی ببرید.

 وی درپاسخ به سوالات مدیران گفت: کمک سرانه های دوم و برای برخی مدارس کمک سرانه های سوم در روزهای آینده به حساب مدارس واریز می شود.

در ادامه بیان کرد: صیانت از اموال در اختیار چه نرم افزازی و چه سخت افزاری یک ضرورت می باشد. نیک نژاد در قسمت دیگری از سخنانش گفت از بستر و ظرفیت های شورای دبیران و انجمن اولیا ومربیان جهت پیشرفت آموزشی وتربیتی بهره ببرید.

نیک نژاد به کمبود اعتبارات و مشکلات مدارس اشاره و افزود: البته با تعامل با اداره کل  به نحوی از انحاء برخی ازاین مشکلات مرتفع شد. وی در بخش پایانی سخنانش به لزوم رعایت اصول صرفه جویی و مدیریت تجهیزات مدارس در راستای استفاده حداکثری از این تجهیزات و برطرف نمودن نیازهای مدارس بصورت تعاملی تاکید کرد.

  در جریان برگزاری این جلسه هم اندیشی،  دانش آموزان دبیرستان امام محمد باقر (ع) به اجرای  برنامه های جلسه ( قرائت قرآن و اجرای برنامه) پرداختند که مورد توجه حضار قرار گرفت.

مصوب شد نشست بعدی در روستای چم لپو و در کنار چشمه چنداران برگزار شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1054636

مهمترین اخبار ایران و جهان: