نیوز سیتی!
18 شهریور 1402 - 12:38

موزه دفاع مقدس کردستان در دولت سیزدهم ساخته خواهد شد

استاندار کردستان گفت: با بهره‌مندی از اعتبارات سفر استانی ریاست جمهوری و مساعدت و همراهی دستگاه‌های استانی، تلاش می‌کنیم مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس کردستان در دولت سیزدهم ساخته شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا در دیدار با سردار سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در محل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، از فعالیت‌ها و خدمات شایان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در راستای حفظ دستاوردهای مردم غیور استان کردستان در دوره‌های مختلف انقلاب اسلامی قدردانی کرد.

وی اظهار  کرد: فعالیت‌ها و خدمات شایان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در جهت حفظ دستاوردها و اشاعه فرهنگ ناب دفاع مقدس در جامعه ستودنی است.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: تبلور مجاهدت‌ها و اشاعه دلاورمردی‌های مردم غیور استان کردستان در دوره‌های مختلف انقلاب اسلامی، به‌ویژه دوران شکوهمند دفاع مقدس، جهت حفظ و انتقال به نسل جوان و نوجوان انقلابی نیاز امروز جامعه اسلامی است.

زارعی‌کوشا در ادامه ضمن تجلیل و تمجید از ملت امام حسینی ایران اسلامی و حضور حماسی آن‌ها در پیاده‌روی اربعین حسینی، به خدمت‌رسانی مردم کردستان در مرز باشماق اشاره و تصریح کرد: مردم مهمان‌نواز کردستان، خدمت‌ به زائرین اربعین حسینی را از افتخارات خود می‌دانند که بحمدالله بازگشایی مرز باشماق و استقبال مردم از این نقطه مرزی جهت حضور در راهپیمایی عظیم اربعین، توفیق خدمت را بیش از پیش نصیب مردم کردستان کرد.

وی با تاکید بر اهمیت و ضروت تکمیل و تجهیز مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان کردستان تصریح کرد: با بهره‌مندی از اعتبارات سفر استانی ریاست محترم جمهوری و مساعدت و همراهی دستگاه‌های استانی، تلاش می‌کنیم مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس کردستان تا سال ۱۴۰۴ به بهره‌برداری برسد.

دراین دیدار سردار کارگر هم ضمن تشکر از همکاری و همراهی استاندار کردستان با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و با تاکید بر نقش ممتاز و درخشان این استان در دوران دفاع مقدس و بیان اینکه مردم غیور کردستان بیش از ۴ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی و دفاع مقدس کرده‌اند، اظهار داشت: مردم کردستان دِین خود را به نظام مقدس جمهوری اسلامی ادا کرده و همواره در خط مقدم دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی هستند. 

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در ادامه با اشاره به اینکه مردم کردستان حق بزرگی بر گردن همه ما دارند، بازنمایی حماسه‌ها و مجاهدت‌های این مردمان غیور را به شایسته‌ترین و هنرمندانه‌ترین شکل ممکن برای نسل امروز ضروری دانست.

وی ابراز امیدواری کرد، مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان کردستان هرچه سریعتر به بهره‌برداری برسد تا شرایط برای بازنمایی مجاهدت‌های ارزشمند و گسترده مردم شریف کردستان، خصوصا پیشکسوتان کرد مسلمان، جوانان و شهدای والامقامی که در این خطه به شهادت رسیده‌اند فراهم شود.

سردار کارگر گفت: مردم کردستان دِین خود را به نظام مقدس جمهوری اسلامی ادا کرده و در خط مقدم دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی هستند.

انتهای پیام/2330/74

منبع: فارس
شناسه خبر: 1491080

مهمترین اخبار ایران و جهان: