نیوز سیتی!
18 شهریور 1402 - 23:25

کیفیت امکانات آموزشی فنی حرفه‌ای ارتقا می‌یابد

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، گفت: بر همین اساس ۲ موضوع مهم یعنی کیفی سازی امکانات و آموزش‌های موجود و توجه به رشته‌های جدید آموزشی را هدفگذاری کرده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، مهرداد عظیمی، معاون وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای، در آیین گشایش ۳ طرح آموزش و مهارتی و نیروگاه خورشیدی در‌ کرج، با اشاره به تاکید بیانیه گام دوم انقلاب در خصوص اهمیت نهضت ملی مهارت آموزی، گفت: گسترش دایره آموزش‌های مهارتی این سازمان در داخل و خارج از کشور هدفگذاری شده است.

وی افزود: پیرو منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب و تاکید بر نهضت ملی مهارت آموزی و برنامه‌های اشتغال آفرینی دولت سیزدهم، سازمان آموزش فنی و حرفه ای برنامه‌های متعددی به اجرا در آورده است.

این مقام مسؤول اضافه کرد: یکی از برنامه‌های دولت سیزدهم ایجاد اشتغال برای جوانان است که تحقق این امر از مسیر مهارت آموزی فراگیر می‌گذرد.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، ادامه داد: بر همین اساس ۲ موضوع مهم یعنی کیفی سازی امکانات و آموزش‌های موجود و توجه به رشته‌های جدید آموزشی را هدفگذاری کرده‌ایم.

وی ادامه داد: در بحث کیفی سازی آموزش‌های مهارتی نیاز به بهینه سازی امکانات و استفاده از استانداردهای آموزشی مناسب است که در این بخش برای تأمین زیر ساخت‌ها به دولت و مجلس اعلام نیاز شده است.

عظیمی گفت: توجه به مهارت‌های جدید به عنوان برنامه سازمان آموزش فنی و حرفه ای نیز با جدیت دنبال می‌شود تا بتوانیم نیازهای روز جامعه را پاسخ دهیم.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به راه اندازی مراکز آموزش مهارتی کنارکارگاهی و صنایع کشور، افزود: امروز این مهم در حال تحقق و گسترش است و سازمان آموزش فنی و حرفه ای در کنار صنایع بزرگ مانند پتروشیمی و فولاد و سایر صنایع قرار گرفته است.

وی ادامه داد: حضور مربیان سازمان آموزش فنی و حرفه ای در صنایع بزرگ تولیدی کشور افزون بر ارتقای سطح کارایی کارکنان این مجموعه‌ها به شناسایی نیازهای جدید آموزشی می‌انجامد.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: بر این اساس، نیازهای آموزشی برای بخش‌های مختلف صنایع شناسایی و به فراخور نیاز اقدام آموزشی صورت خواهد گرفت.

معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: امروز نیز با همکاری وزارت امور خارجه، دیپلماسی آموزش مهارت بین المللی برای کشورمان شکل گرفته و سازمان آموزش فنی و حرفه ای با تعدادی از کشورهای جهان همکاری آموزشی دارد.

عظیمی با بیان اینکه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از حدود ۹ هزار استاندارد و ۱۶ دپارتمان آموزشی برخورداراست، گفت: همکاری با کشورهای هدف در سه بخش صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: برخی کشورها فاقد زیر ساخت‌های آموزشی و مهارتی هستند که سازمان آموزش فنی و حرفه ای ایران در تأمین زیرساخت‌ها با آن‌ها همکاری دارد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اعزام مربی به برخی کشورهای هدف یا پذیرش مربیان خارجی در ایران اضلاع دیگر همکاری‌های بین المللی سازمان آموزش فنی و حرفه ای با کشورهای جهان را تشکیل می‌دهد.

عظیمی با اشاره به بازدید ۳۰ دیپلمات خارجی از امکانات آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه ای در هفته‌های اخیر، اظهار کرد: همکاری و مشارکت آموزشی با کشورهای مختلف در حال گسترش است که در این زمینه بخش اقتصادی وزارت امور خارجه کشورمان به خوبی نقش آفرینی می‌کند.

وی تاکید کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه ای در کنار توسعه زیر ساخت‌های آموزشی درون سازمانی و افزایش رشته‌های آموزشی، رویکرد فعالیت آموزشی در کنار صنایع مختلف کشور و همکاری‌های بین المللی را با جدیت دنبال می‌کند تابتواند نیازهای آموزشی داخل را محقق و همکاری‌های بین المللی را بسط و گسترش دهد‌.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1492036

مهمترین اخبار ایران و جهان: