نیوز سیتی!
19 شهریور 1402 - 08:51

سهم دامغان از طرح نهضت ملی کاشت نهال، سالانه 400هزار اصله است

فرماندار دامغان گفت: سهم این شهرستان از طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور تولید و کاشت سالانه 400 هزار اصله نهال است.

به گزارش خبرگزاری فارس از دامغان، مهدی بندرآبادی، فرماندار دامغان در بازدید از نهالستان ایستگاه حسن‌آباد اظهار کرد: سهم شهرستان دامغان از کاشت نهال در طی چهار سال، کاشت یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار نهال بر اساس شاخص‌های جمعیتی و مساحت شهرستان است که مقرر شده طی هر سال ۴۰۰ هزار نهال تولید و کاشت شود.

وی ادامه داد: این طرح ظرفیتی مؤثر برای جلوگیری از گسترش بیابان و ریزگردها در شهرستان دامغان است که با توجه به شرایط اقلیمی استان سمنان اجرای این طرح ضروری است.

فرماندار دامغان با تأکید بر استفاده از تمامی ظرفیت دستگاه‌های اجرایی شهرستان، مردم و نهادهای مردمی برای کاشت این تعداد نهال طی چهار سال، افزود: قبل از کاشت هر نوع نهال، باید از کیفیت نوع خاک، محل نگهداری و محل تأمین آب نهال اطمینان حاصل شود.

بندرآبادی به طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت اشاره کرد و افزود: باید روش‌ها و الگوهای آموزشی و فرهنگی حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی را به یک اصل و فرهنگ در جامعه و افکار عمومی تبدیل کنیم.

وی بیان کرد: در این طرح معدن کاران، صنایع، اوقاف و میراث فرهنگی، آموزش و پرورش، شهرک‌های صنعتی، راه و شهرسازی، شهرداری و دهیاری‌ها و همه دستگاه‌های اجرایی باید با تشکیل کمیته‌ای به دبیری ریاست منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مشارکت داشته باشند.

فرماندار دامغان نیز از منابع طبیعی به عنوان سرمایه ملی یاد کرد و افزود: جای بسیار امیدواری است که امروزه به دلیل افزایش آگاهی مردم و مسؤولان میزان توجه به حفاظت از این منابع بیشتر شده و این امر خطیر در سرلوحه وظایف ادارات و عموم مردم قرار گرفته تا منافع آن به نسل‌های امروز و فردا برسد.

پایان پیام/۷۴۰۰۷/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1492380

مهمترین اخبار ایران و جهان: