نیوز سیتی!
04 شهریور 1402 - 13:37

۶۶ واحد تولیدی راکد خراسان شمالی به مدار تولید بازگشت

بجنورد- معاون اقتصادی استاندار خراسان شمالی از فعال شدن ۶۶ واحد تولیدی استان طی عمر دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر فخر موحدی صبح شنبه در آئین افتتاح چند طرح اقتصادی که در شهر اسفراین برگزار شد، اظهار داشت: مهار تورم و رشد تولید در دو سال دولت سیزدهم در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف استان تحقق یافت به طوری که در بهار امسال مشارکت اقتصادی خراسان شمالی ۴۵ درصد و مشارکت اقتصادی در کشور ۴۱ درصد اعلام شد.

معاون اقتصادی استاندار خراسان شمالی به آمار پایین نرخ بیکاری استان اشاره کرد و افزود: نرخ بیکاری استان سال گذشته ۷ درصد و در کشور ۸/۲ درصد بود.

وی با بیان اینکه بخش کشاورزی استان یک سوم توسعه استان را شکل می‌دهد، بیان کرد: بخش کشاورزی به دلیل نقش آفرینی در حوزه‌های توسعه، اشتغالزایی و رشد اقتصادی حائز اهمیت است.

فخر موحدی توسعه صنعتی را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: برگزاری تاناهای صنعت یک ارکان مهم در توسعه صنعتی است که در خراسان شمالی به خوبی برگزار شده است.

فخر موحدی از فعال شدن ۶۶ واحد تولیدی راکد در این دولت خبر داد و افزود: سهم سال گذشته استان از فعال شدن واحدهای تولیدی راکد، ۴۱ واحد بود.

وی خاطرنشان کرد: ۵ هزار میلیارد تومان پروژه به مناسبت هفته دولت امسال به بهره برداری می‌رسد که نشان از همدلی و همراهی تمام مدیران دستگاه‌های اجرایی استان است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1469380

مهمترین اخبار ایران و جهان: