نیوز سیتی!
05 شهریور 1402 - 17:29

یک گونه از هر پنج گونه گیاهی استان کاربرد دارویی دارد

یاسوج- مدیر اجرای طرح گیاهان دارویی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از هر پنج گونه گیاهی در استان کهگیلویه و بویراحمد یک گونه آن کاربرد دارویی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، عزیزالله جعفری بعدازظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: در کشور ۷۲۵ گونه گیاه دارویی و در قاره اروپا ۸۰۰ گونه گیاه دارویی وجود دارد و در استان کهگیلویه و بویراحمد، ۴۲۵ گونه گیاه دارویی وجود دارد.

وی بیان داشت: در راستای اشتغال زایی با استفاده از ظرفیت عظیم گیاهان دارویی استان، بنیاد علوی با هدف توسعه کشت گیاهان دارویی در یک سال اخیر برای ۸۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در اشتغال ایجاد کرده است.

جعفری تصریح کرد: ۳۸۰ میلیارد ریال تسهیلات در طرح توسعه زنجیره ارزش گیاهان دارویی به متقاضیان پرداخت شد که از این میزان ۲۵۰ میلیارد ریال در زمینه تأمین مواد اولیه، صد میلیارد سرمایه در گردش و ۳۰ میلیارد ریال نیز با هدف خرید ادوات به متقاضیان پرداخت شد.

وی با بیان اینکه ۲۰۰ هکتار گونه‌های بذری مختلف همچون آویشن، رزماری، گل محمدی، گلرنگ، بولاف، کاسنی در مناطق مختلف استان کشت شد، گفت: ۱۰۰ هکتار نیز از گونه‌های نشایی نعنا در استان کشت شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1471780

مهمترین اخبار ایران و جهان: