نیوز سیتی!
06 شهریور 1402 - 08:34

صرفه‌جویی۱۳ میلیون کیلووات ساعت برق استان مرکزی با کاهش تلفات

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: صرفه‌جویی۱۳ میلیون کیلووات ساعت با کاهش تلفات21صدم درصدی شبکه توزیع برق در دولت سیزدهم محقق شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک محمود محمودی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شاخص راهبردی تلفات انرژی الکتریکی این استان از سال ۱۴۰۰ تاکنون با کاهش تقریبی 21صدم درصدی همراه بوده است که از رقم 8.60 در سال ۱۴۰۰ به 8.39  در سال جاری رسیده و این مهم موجب صرفه‌جویی۱۳ میلیون کیلووات ساعت برق ، 5.3 میلیون لیتر سوخت ، 9.2 میلیون لیتر آب در نیروگاه ها و کاهش تقریبی ۱۲ هزار تن آلاینده به محیط زیست شده است. 
وی توسعه مرکز پایش هوشمند، مدیریت موثر بار در شرایط عادی و پیک، مدیریت موثر ولتاژ استاندارد، سرعت عمل در بررسی نتیجه و بازخورد عملیات گروه‌های اجرایی را از دیگر اقدامات این شرکت در دولت سیزدهم تاکنون عنوان کرد. 
محمودی بااشاره به اینکه 452کیلومتر شبکه توزیع برق  در استان مرکزی  طی دولت سیزدهم اضافه شده است ،افزود: طول شبکه توزیع برق این استان در سال ۱۴۰۰ به  ۲۰ هزار و ۶۲۰ کیلومتر رسید که این رقم هم اکنون به 21 هزار و 72 کیلومتر افزایش یافته است. 
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی ادامه داد: تمام روستاهای بالای ۱۰ خانوار استان مرکزی برقدار هستند و ضریب نفوذ برق در مناطق شهری و روستایی ۱۰۰ درصد است و یک‌هزار و 182 روستای این استان از نعمت برق برخوردارند.  
محمودی بابیان اینکه تعداد مشترکین برق در استان مرکزی از ۷۵۸ هزار مشترک به 802هزار مشترک رسیده است، افزود: در دولت سیزدهم تاکنون 4۴هزار مشترک به مشترکین برق این استان اضافه شده است. 
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: اصلاح و نصب ۱۸هزار دستگاه چراغ روشنایی معابر و ایجاد و توسعه نیروگاه‌های تولید پراکنده به میزان ۵۷۶ کیلووات از دیگر اقدامات صورت گرفته در یک سال گذشته است. 
محمودی بابیان اینکه ظرفیت ترانس منصویه  در سال 1400رقم 2544مگاولت آمپر بوده است،افزود: این میزان هم اکنون به 2677مگاولت آمپر رسیده است. 
وی کاهش مدت زمان خاموشی از 0.74در سال 1400به 0.62 در سال 1402واصلاح و بهنیه سازی شبکه برق 490روستا در قالب طرح بهارستان در دولت سیزدهم را  از جمله فعالیت های صورت گرفته است. 
وی بابیان اینکه تعدادکنتورهای هوشمند نصب شده در سال 1400 تعداد 14هزارو 102دستگاه کنتور بوده است، افزود: این میزان درسال 1402 به 23هزار و 800دستگاه کنتور رسیده است. 
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی ،افزایش رضایت‌مندی مشترکان، استفاده بهینه از امکانات و منابع موجود، تأمین برق پایدار و مطمئن و بهره‌وری اقتصادی را از اهداف این شرکت عنوان کرد.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1472480

مهمترین اخبار ایران و جهان: