نیوز سیتی!
17 شهریور 1402 - 17:02

تاکید دادستان بردسکن بر بکارگیری نیروهای بومی در معادن

دادستان بردسکن گفت: بکارگیری نیروهای بومی موحب برقراری امنیت پایدار برای کارگران می شود.

به گزارش خبرگزاری فارس  از بردسکن، عباس درودی نیا  ضمن  هشدار به اداره کار، اصناف، معادن و کارفرمایان برای جلوگیری از بکارگیری اتباع خارجی اظهار کرد: بکار گیری  اتباع بیگانه  براساس ماده ۱۸۱ قانون کار جرم انگاری و مستوجب مجازات شناخته شده است.

وی با اشاره به اینکه قبلاً این ممنوعیت به اصناف و معادن اطلاع رسانی و مسئولیت نظارتی آن به اداره کار متذکر گردیده است ، گفت : همواره تاکید دادستانی به معادن استفاده از نیروی کار بومی بوده و هست ، چنانچه در مجموعه ای اتباع بیگانه اشتغال داشته باشند ، شخص مدیر مجموعه بدون هیچ گونه تسامحی تحت تعقیب قرارخواهد گرفت .

درودی نیا  گفت: بکار گیری نیروهای اتباع بیگانه غیرمجاز در معادن و مراکز کارگری ممنوع است و با متخلفین برخورد جدی صورت می گیرد.

دستگیری ۴ نفر  از کارگران بکار گمارده شده از سوی یک معدن در بردسکن  درودی نیا از دستگیری ۴ نفر اتباع بیگانه غیرمجاز در روز گذشته از معادن این شهرستان  و طرح تعقیب برای مدیر  معدن خبرداد واظهار داشت: اتباع دستگیر شده جهت طرد از کشور تحویل اردوگاه شدند.

وی به مدیران معادن ، اماکن کارگری در شهرستان تذکر داد و افزود: بکار گیری نیروهای محلی و بومی منطقه ضمن اینکه موجب ایجاد امنیت پایدار می گردد ، موجب رضایت مندی عمومی و اهالی منطقه را نیز درپی دارد لذا توصیه ما به  مدیران معادن و دیگر مراکز کارگری این بوده که از کارگران بومی و محلی شهرستان استفاده شود زیرا بکارگیری بی ضابطه افراد غیر بومی وبویژه اتباع بیگانه  موجب بروز مشکلات اجتماعی می شود.

پایان پیام/۷۰۰۵۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1490180

مهمترین اخبار ایران و جهان: