نیوز سیتی!
16 شهریور 1402 - 18:53

سفر بی‌سابقه وزیر امور خارجه روسیه به بنگلادش

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه امروز پنجشنبه در نخستین سفر یک وزیر خارجه روسیه به بنگلادش، وارد داکا پایتخت این کشور شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، وزارت امور خارجه روسیه تصاویری از استقبال از سرگئی لاوروف در فرودگاه بین‌المللی داکا پایتخت بنگلادش منتشر کرد. لاوروف پیش از سفر به بنگلادش برای حضور در نشست سران اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا به جاکارتا پایتخت اندونزی سفر کرده بود.

پیش از این، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفته بود که برنامه سفر لاوروف شامل دیدار با «شیخ حسینه» نخست وزیر و «ابوالکلام عبدالمومن» همتای بنگلادشی او خواهد بود.

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که در دیدارهای آتی، دو طرف علاوه بر موضوعات مهم در دستور کار منطقه‌ای و بین المللی، وضعیت روابط روسیه و بنگلادش و چشم انداز توسعه آن را بررسی خواهند کرد.

این وزارتخانه تأکید کرد که داکا شریک قدیمی و قابل اعتماد مسکو در جنوب آسیا است و سال گذشته دو کشور پنجاهمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین خود را جشن گرفتند.

آخرین دیدار وزیران خارجه روسیه و بنگلادش در ژوئیه ۲۰۲۱ در تاشکند در حاشیه کنفرانس بین المللی روابط کشورهای آسیای مرکزی و جنوبی برگزار شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1489136

مهمترین اخبار ایران و جهان: