نیوز سیتی!
17 شهریور 1402 - 16:05

دشمن از تکنیک برچسب زنی جهت انحراف افکار عمومی استفاده می‌کند

امام جمعه نایین گفت: امروزه دشمن از تکنیک برچسب زنی جهت انحراف افکار عمومی استفاده می‌کند و متاسفانه این روش فراوان در شبکه‌های مجازی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از نایین، حجت الاسلام محمد مطهرخو امام جمعه نایین در خطبه‌های نمازجمعه، اظهار داشت: عاشورایی مکتبی است که سراسر درس و عبرت دارد که به تناسب ایام باید از این مکتب نورانی درس گرفت و آن را سرلوحه خود قرار داد همچنین یکی از درس‌های مهم مکتب عاشورا توجه به سواد رسانه است.

وی افزود: مطالعات بر روی سواد رسانه یک موضوع جدید است اما تاریخ مملو از موقعیت‌هایی است که اگر مردم به این سواد رسانه توجه می‌کردند مسیر زندگی بشر به گونه دیگری رقم می‌خورد و واقعه عاشورا را در چند گام رسانه‌ای می‌توان مشاهده کرد.

مطهرخو خاطرنشان کرد: در زمان امام حسین(ع) و با دشمنی‌های معاویه قضیه عاشورا شروع شد، جامعه‌ای که تسلیم شایعه شده و دروازه‌بانی خبر انجام نداد موجب شد مردمان نیز تبلیغات را بر واقعیات ترجیح داده و حوصله مکث و بررسی اخبار نداشته باشند.

امام جمعه نایین تصریح کرد: برخی افراد بدون اطلاع از صحت و سقم خبری آن را نشر می‌دهند و در واقعه عاشورا دشمنان می‌گفتند که امام حسین(ع) سر جنگ دارد و قدرت طلب است همچنین امروزه دشمنان برای ولی جامعه مسلمانان حرف‌هایی نظیر مخالف ثبات جامعه را بیان می‌کنند.

وی یادآور شد: دشمن ابتدا مردم را می‌سنجد و اگر مردم آمادگی داشته باشند قدم بعدی خود را برمی‌دارد دشمنان شایعه کرده بودند مگر حضرت علی(‌ع) نماز می‌خوانده که در محراب به شهادت رسیده است و بدین گونه شبهه ایجاد می‌کنند.

مطهرخو بیان کرد: امروزه دشمن از تکنیک برچسب زنی جهت انحراف افکار عمومی استفاده می‌کند و متاسفانه این روش فراوان در شبکه‌های مجازی مورد استفاده قرار می‌گیرد و مردم را به احساسی عمل کردن و دوری از منطق سوق می‌دهد.

پایان پیام/۶۳۱۳۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1490136

مهمترین اخبار ایران و جهان: