نیوز سیتی!
18 شهریور 1402 - 09:36

۷۰ درصد آلودگی هوای تهران مربوط به خودروها و موتورسیکلت‌ها است

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ از برخورد پلیس راهور تهران بزرگ با تخلفات خودروها در بحث نداشتن معاینه فنی خبر داد و گفت: ۷۰ درصد آلودگی هوای تهران مربوط به خودروها و موتورسیکلت‌ است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ محمد رازقی معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: به این صورت نیست که راننده‌ای برای خودروی خود معاینه فنی بگیرد و بگوید یکسال دیگر خیال من راحت است و اگر شرایط خودرو تغییر کند و دچار نقص فنی شود معاینه فنی وی باطل می‌شود و باید مجدداً برای دریافت معاینه فنی اقدام کند.

وی افزود: یکی از معضلات شهر تهران، آلودگی هوای این کلان‌شهر است که به تبع ترافیک و تردد وسایل نقلیه به وجود آمده است.

سرهنگ رازقی بیان داشت: حدود ۷۰ درصد آلودگی شهر تهران مربوط به وسایل نقلیه مانند خودروهای شخصی، موتورسیکلت‌ها، کامیون‌ها وسایل نقلیه عمومی و ۳۰ درصد مابقی به کارخانجات و … باز می‌گردد.

وی افزود: مردم این را می‌دانند که در نیمه دوم سال با توجه به پدیده وارونگی هوا در آذر ماه، دی ماه و بهمن ماه که معمولاً هوا آلوده است ما شرایط خیلی بدی را تجربه می‌کنیم و به خاطر همین آلودگی حتی مدارس هم تعطیل می‌شوند و خیلی از بیماری‌ها مخصوصاً بیماری‌های تنفسی و قلبی عروقی بیشتر می‌شود و مردم درگیر این موضوع می‌شوند.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ افزود: به همین خاطر بحث معاینه فنی و خودروهای دودزا، موضوعی نیست که پلیس بخواهد فقط در ایام خاص به آن بپردازد و پلیس راهنمایی و رانندگی با توجه به نقشی که دارد و قانونا و رسالتی که در این خصوص دارد در طول سال نسبت به انجام وظایف خود نسبت به خودروهای آلاینده و برخورد با خودروهای دودزا اقدام می‌کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1490536

مهمترین اخبار ایران و جهان: