نیوز سیتی!
11 شهریور 1402 - 14:05

حمایت پوتین از آموزش زبان چینی در مدارس روسیه

رئیس جمهور روسیه با اشاره به رشد قاره آسیا و اهمیت آن در امور بین‌الملل، از دانش‌آموزان روسیه خواست تا زبان چینی و سایر زبان‌های آسیایی را فرابگیرند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه می‌گوید که باتوجه به سرعت توسعه کشورهای آسیایی، بهتر است که دانش‌آموزان روس، زبان چینی و سایر زبان‌های قاره کهن را بیاموزند.

پوتین در جریان رویدادی در مسکو به مناسب سال تحصیلی جدید گفت: باتوجه به سرعت توسعه کشورهای آسیایی، کانون حیات اقتصادی و سیاسی رفته‌رفته به سمت این مناطق تغییر پیدا می‌کند.

وی اضافه کرد: با در نظر داشتن این مساله، اینکه دانش‌آموزان روس، زبان چینی و سایر زبان‌های آسیایی را بیاموزند و در عین حال از سایر جنبه‌های تعامل با جهان غفلت نکنند، اتفاق خوبی است. آغاز چنین روندی سریع نخواهد بود زیرا هم به بودجه و هم آموزگاران واجد شرایط نیاز دارد.

رئیس جمهور روسیه تاکید کرد: ولی ما براساس پایه‌ها و بستری که از گذشته ساخته‌ایم، این کار را خواهیم کرد زیرا مطالعات شرق در اتحاد جماهیر شوروی و هم‌اکنون در روسیه، همواره در سطح عالی بوده و هم‌قطاران ما که در این حوزه فعالیت می‌کنند، این مساله را تایید کرده‌اند.

آندری فورسِنکو، مشاور پوتین در حوزه علم و فرهنگ نیز پیش‌تر گفته بود که دانشگاه‌های روسیه باید به‌تدریج واحدهای زبان چینی را معرفی کرده تا بدین ترتیب، در توسعه علم و دانش به‌روز بمانند.

به گفته وی، موسسه فیزیک و فناوری مسکو به‌تازگی در راستای معرفی زبان چینی به عنوان زبان خارجی اجباری دوم اقدام کرده اما با مخالفت شدید دانشجویان مواجه شده است. روسیه، چین و هندوستان هر سه اعضای «بریکس» هستند؛ گروهی که در ماه ژانویه گسترش یافته و آرژانتین، مصر، اتیوپی، ایران، عربستان سعودی و امارات متحده عربی را نیز به آن اضافه خواهند شد. مسکو و پکن، روابط دوجانبه به شدت قوی دارند و به‌تازگی نیز به طور مشترک تعهدشان به ایجاد یک نظم جهانی عادلانه‌تر و چندقطبی را علنا ابراز کرده‌اند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1481280

مهمترین اخبار ایران و جهان: