نیوز سیتی!
04 شهریور 1402 - 13:31

راه‌اندازی 2 بیمارستان مرزی و خدمت‌رسانی 1000 نیروی درمانی به زائران اربعین

وزیر بهداشت و درمان از راه‌اندازی دو بیمارستان در دو مرز شلمچه و مهران جهت خدمات‌رسانی به زائران حسینی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه وبویراحمد، بهرام عین‌اللهی در سفر به این استان در جمع خبرنگاران، ضمن تبریک هفته دولت اظهار کرد: وزراء به نمایندگی از هیأت دولت به استان‌های مختلف سفر می‌کنند و ضمن بررسی مشکلات، پروژ‌ه‌های هفته دولت را افتتاح خواهند کرد.

وزیر بهداشت دولت سیزدهم از تدابیر خوب این دولت برای سفر اربعین خبر داد و با بیان این‌که ۵۵ درصد زائران از مرز مهران و ۲۵ درصد از مرز شلمچه راهی کربلای معلی می‌شوند گفت: حوزه بهداشت و درمان با راه‌اندازی دو بیمارستان مجهز در این دو پایانه خدمات خوبی به زائران ارائه می‌دهد.

وی افزود: بیمارستان مهران ظرف ۹ ماه با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان و ظرفیت ۱۵۰ تخت افتتاح و به زائران کربلا خدمت‌رسانی می‌کند.

عین‌اللهی تصریح کرد: هم‌چنین ۳۷۰ آمبولانس و ۵۸ اتوبوس آمبولانس با هزار نفر همکاران وزارت بهداشت از جمله ۱۲۰ پزشک متخصص و عمومی با امکانات خوب وارد پایانه‌های مرزی شده‌اند و کار خدمت‌رسانی به زائران را انجام می‌دهند.

وی با توجه به احتمال گرمازدگی گفت: زائران در ساعاتی که اوج گرما زیاد است راهپیمایی نکنند که گرمازده نشوند.

وزیر بهداشت با بیان این‌که سال گذشته در بهمئی قول افتتاح بیمارستان آن منطقه را دادیم گفت: این بیمارستان طی سفر هیأت دولت به این استان با حضور رئیس جمهور افتتاح شد و امروز چندین پروژه در همان مرکز از جمله رادیوتراپی را افتتاح خواهیم کرد.

عین‌اللهی این را هم گفت که مردم استان کهگیلویه وبویراحمد برای درمان خود از استان خارج نشوند و همه امکانات در این استان وجود دارد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1469536

مهمترین اخبار ایران و جهان: