نیوز سیتی!
09 مهر 1402 - 23:12

لندن: اعزام نظامیان انگلیسی به اوکراین مربوط به برنامه‌‌ای طولانی‌مدت است

نخست‌وزیر انگلیس روز یکشنبه گفت این کشور در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای اعزام نظامیان انگلیسی برای آموزش دادن به اوکراینی‌ها ندارد و ممکن است این برنامه در آینده اجرا شود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ریشی سوناک» نخست وزیر انگلیس روز یکشنبه گفت که در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای اعزام نظامیان انگلیسی به ماموریت آموزشی به اوکراین وجود ندارد و ممکن است که این برنامه در اینده اجرا شود.

وی در ادامه سخنانش گفت که پیشنهاد وزیر دفاع انگلیس به یک برنامه طولانی مدت مربوط بوده و ارتباطی به درگیری کنونی در اوکراین ندارد.

 روزنامه «تلگراف» بامداد یکشنبه از تصمیم وزارت دفاع انگلیس برای اعزام نیروی زمینی به اوکراین، در بحبوحه جنگ با روسیه، خبر داد.

این روزنامه گزارش داد که «گرانت شاپس» وزیر دفاع جدید انگلیس می‌گوید برای آموزش نظامیان کی‌یف در میدان نبرد، تعدادی از خدمه نیروی زمینی این کشور را به اوکراین اعزام می‌کند.

شاپس در گفتگو با تلگراف توضیح داد که استقرار نیروی نظامی انگلیس در اوکراین هم‌اکنون تحت بحث و گفتگو با سران ارتش لندن قرار دارد تا برنامه آموزش نظامیان اوکراینی از خارج، به داخل این کشور و در میدان جنگ با روسیه منتقل شود.

«دیمیتری مدودف» نایب رئیس شورای امنیت روسیه را به دنبال داشت و او تهدید کرد که نیروهای اعزامی انگلیس هدف حملات نیروهای مسلح روسیه قرار می‌گیرند.

مدودف در پُستی در تلگرام در واکنش به سخنان گرانت شاپس وزیر دفاع انگلیس درباره اعزام نیروهای نظامی به اوکراین هشدار داد: «(این) مربیان آنها را به یک هدف قانونی برای نیروهای مسلح ما تبدیل خواهد کرد. به خوبی درک می‌کنند که آنها بی رحمانه نابود خواهند شد البته نه به عنوان مزدور، بلکه به عنوان متخصصان انگلیسی ناتو».

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1522180

مهمترین اخبار ایران و جهان: