نیوز سیتی!
13 شهریور 1402 - 20:13

کاهش کمک‌های برنامه جهانی غذا به دستور آمریکا صورت می‌گیرد

عضو شورای عالی سیاسی یمن در گفتگو با مدیر منطقه‌ای برنامه جهانی غذا در خاورمیانه و شمال آفریقا، پیامدهای کاهش کمک‌های این برنامه به یمن را مورد بحث و بررسی قرار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، محمد علی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی یمن با کورین فلاشر، مدیر منطقه‌ای برنامه جهانی غذا در خاورمیانه و شمال آفریقا گفتگو کرد و پیامدهای کاهش کمک‌های بشردوستانه برنامه جهانی غذا به یمن را مورد بحث و بررسی قرار داد.

الحوثی در این گفتگو با اشاره به نقش آمریکا در این تصمیم برنامه جهانی غذا گفت: تصمیم کاهش کمک‌های برنامه جهانی غذا به یمن، یک تصمیم سیاسی است و به دستور دولت آمریکا انجام می‌گیرد.

عضو شورای عالی سیاسی یمن با اشاره به زمانبندی این تصمیم گفت: کاهش کمک‌های برنامه جهانی غذا به یمن در حالی انجام می‌شود که رنج ملت یمن بر اثر جنگ و محاصره اقتصادی از ۹ سال پیش تاکنون همواره تداوم داشته است.

الحوثی با اشاره به سازوکار سازمان ملل در بحران انسانی یمن افزود: سازوکار عملی سازمان ملل متحد ناکارآمدی خود در حل‌وفصل بحران انسانی یمن که شدیدترین بحران انسانی در جهان به شمار می‌رود را به اثبات رسانده است.

عضو شورای عالی سیاسی یمن در ادامه سخنان خود مسئولیت کامل بحران‌های انسانی و معیشتی یمن را متوجه ائتلاف متجاوز آمریکایی- سعودی دانست.

گفتنی است المسیره پیشتر به نقل از منابع آگاه گزارش داد که برنامه جهانی غذا چند روز قبل از نهادهای رسمی در صنعا خواسته بود با تصمیم این سازمان مبنی بر کاهش کمک‌های خود به یمن موافقت کنند، اما اصرار برنامه جهانی غذا بر امضای این توافق از سوی نهادهای رسمی یمن با مخالفت صنعا روبرو شد؛ چرا که این اقدام دربرگیرنده اهداف مشکوک از جمله منحرف‌کردن افکار عمومی از عاملان کاهش کمک‌های بشردوستانه به یمن است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1485336

مهمترین اخبار ایران و جهان: