نیوز سیتی!
17 مهر 1402 - 13:03

هیچ کلاسی در استان بدون معلم نیست

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: مدارسی که کمبود نیرو داشته‌اند شناسایی شده‌اند و در جلسات با مدیران و اعضای شورای معاونین نواحی و مناطق استان تأمین نیرو انجام شده است و کمتر کلاسی وجود دارد که معلم نداشته باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان محمدرضا ابراهیمی، مدیرکل آموزش و پرورش صبح امروز و در گفت‌وگو با برنامه رادیویی سلام اصفهان اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های مهم جامعه و آموزش و پرورش تأمین نیروی انسانی بوده است که کاهش نیروی انسانی ریشه در ترک فعل‌های صورت‌گرفته در دهه‌های گذشته دارد.

وی ادامه داد: عواملی باعث شد تا ورودی نیروی انسانی به آموزش و پرورش از طریق دانشگاه فرهنگیان کاهش یابد؛ امسال و سال گذشته در دانشگاه فرهنگیان پذیرش بسیار خوبی داشتیم و در کنار آنها آزمون‌های استخدامی را نیز داشته‌ایم.

ابراهیمی اذعان داشت: راهبردی که برای حل مشکل نیروی انسانی در نظر داریم بلندمدت باید باشد چنانچه در سال گذشته و امسال پذیرش در این دانشگاه را تقویت کردیم؛ در سال گذشته ۲۳۰۰ و در امسال ۲۷۰۰ نفر را جذب کرده‌ایم که در طول تشکیل دانشگاه فرهنگیان بی‌نظیر بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: برای امسال هم در هفته گذشته کارگروه ویژه‌ای را تشکیل و مدارسی را که کمبود نیرو داشته‌اند را شناسایی کردیم و جلساتی را با مدیران و اعضای شورای معاونین نواحی و مناطق استان برگزار کردیم و تأمین نیرو تقریباً انجام شده است و کمتر کلاسی وجود دارد که معلم نداشته باشد.

وی بیان داشت: هیچ کلاسی بدون معلم نیست و تعدادی از کلاس‌ها به‌واسطه اینکه نتایج آزمون دبیری اعلام نشده است و اواخر این ماه اعلام خواهد شد، معلم جایگزین دارند که ان‌شاءالله مشکل حل خواهد شد تا فرایند تعلیم و تربیت دچار مشکل نشود.

پایان پیام/۶۳۱۳۹/س

منبع: فارس
شناسه خبر: 1532636

مهمترین اخبار ایران و جهان: