نیوز سیتی!
08 شهریور 1402 - 10:27

اولویت ورزش تایباد تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه تمام است

تایباد ـ رئیس اداره ورزش و جوانان تایباد گفت: اولویت ورزش شهرستان تایباد تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه تمام شهرستان است که سال‌ها از شروع کار اجرایی آنها گذشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن شاهرخی شامگاه سه شنبه در نشست خبری که در محل اداره ورزش و جوانان تایباد برگزار شد، اظهار کرد: ادغام سازمان ملی جوانان و سازمان تربیت بدنی با توجه به حوزه بزرگ ورزش و حواشی اطراف آن بخش جوانان را به حاشیه برده است، از طرفی نیرویی به اداره در حوزه جوانان افزوده نشد و همان چارت سابق به ارائه خدمات پرداخت.

رئیس اداره ورزش و جوانان تایباد با بیان اینکه اداره ورزش و جوانان تایباد یک نیرو دارد، گفت: جامعه مخاطب ما تقریباً اکثر جمعیت شهرستان را شامل می‌شود و ما با یک نیرو رسمی و ۳ نیروی هیأتی مشغول خدمات هستیم، با این حال در همین پنج ماه، ۶ کارگاه در حوزه‌های فضای مجازی، اعتیاد، قبل، بعد و حین ازدواج و بهداشت برگزار کردیم.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه حمایت از صنایع دستی با استقبال خوبی انجام شد و تلاش داریم با وجود فقر نیروی انسانی این کارگاه‌ها و نمایشگاه‌ها را در جهت حمایت از جوانان شهرستان ادامه دهیم.

شاهرخی با بیان اینکه ۳۰ هیأت ورزشی در شهرستان وجود دارد، گفت: ورزش و جوانان تایباد به دنبال ایجاد هیأت هایی در دو بخش دیگر شهرستان است، دلیل این کار نیز حدود ۵ هزار ورزشکار سازمان یافته و بیشتر از این نیز بصورت غیر سازمان یافته است که مدیریت آنها نیازمند توسعه هیأت‌ها است.

تعیین تکلیف پروژه‌های معطل مانده تا پایان سال

رئیس اداره ورزش و جوانان تایباد با بیان اینکه در حال حاضر اولویت ما پروژه‌های نیمه کاره حوزه ورزش شهرستان است، تصریح کرد: از مهم‌ترین پروژه‌های ما خانه کشتی تایباد و چمن شهر کاریز و مشهدریزه است که مدت‌ها است نیمه کاره رها شده است‌، چمن مصنوعی مشهدریزه با ۹۰۰ میلیون اعتبار تحویل شورا شده است و در انتظار اجرای تعهدات شورای شهر هستیم.

وی دومین پروژه مهم شهرستان را خانه کشتی تایباد دانست و گفت: خانه کشتی تایباد با ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی از سال ۸۸ مدت‌ها است رها شده است، با پیگیری فرماندار شهرستان ۵ میلیارد تومان مصوب شده است که اگر تا پایان سال تخصیص پیدا کند، این پروژه پس از سال‌ها به اتمام خواهد رسید. تایباد قطب کشتی استان است و می‌تواند به زودی در کشور نیز به قطب کشتی تبدیل شود.

شاهرخی ادامه داد: زمین چمن کاریز نیز پس از ۱۲ سال معطلی، در صورت تخصیص اعتبار مصوب شده، می‌تواند امسال در دهه فجر به بهره برداری برسد. یک سوم فرش چمن مصنوعی کاریز قبلاً خریداری شده است و بیش از دو هزار و ۷۰۰ متر دیگر نیز در آستانه ثبت سفارش است و ۳ میلیارد تومان نیز امسال مصوب شده است که باید دید چه مقدار از آن تخصیص پیدا خواهد کرد.

رئیس اداره ورزش و جوانان تایباد با بیان اینکه ۲۱ روستای تایباد دارای خانه ورزش روستایی است، گفت: در راستای توسعه ورزش روستایی یک چمن مصنوعی در روستای آبقه از توابع بخش مرکزی تایباد فردا کلنگ زنی می‌شود و امیدواریم این پروژه که بصورت مشارکتی و با اعتبار یک میلیارد تومان انجام می‌شود، ۲ ماهه به پایان برسد.

اشتغال مهم‌ترین نیاز قهرمانان ورزش تایباد

وی مهمترین مشکل ورزش قهرمانی شهرستان را موضوع اشتغال قهرمانان ورزشی دانست و گفت: یکی از مشکلات ما در حوزه ورزشکاران قهرمان کشوری و جهانی موضوع اشتغال آنها است. اگر ما بتوانیم مشکل اشتغال قهرمانان جهانی خود را برطرف کنیم آنها با فراغت بیشتری می‌توانند در عرصه رقابت‌ها حاضر شوند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1476480